Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Orta Asya’nın Coğrafyası ve Jeopolitiği | COĞ466 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Orta Asya ülkelerinin doğal ve kültürel potansiyelini öğretmek, karşılıklı tanımak ve bu ülkelerle coğrafi temelleri kavramak için sağlam ilişkiler kurmak |
Ders İçeriği |
Orta Asya ülkeleri, toprak formları, iklim, su potansiyeli, doğal bitki örtüsü ve yaban hayatı popülasyonları, kentleşme ve toprak kaynakları ile sanayi ve tarım gibi insan ve ekonomik özellikleri teşvik etmek ve bu ülkelerle olan ilişkilerini değerlendirmek. |
Ders Kaynakları |
A. YİĞİT, Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, TİSAV Elazığ Şb yay. 2000 Elazığ
Y.DÖNMEZ, Türk Dünyasının Beşeri ve İktisadi Coğrafyası, İ.Ü.Coğr. Enst. Yay. No:74 1973 İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Orta Asya'nın başlıca coğrafi özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Orta Asyayı etkileyen tarihi, sosyal ve politik olaylar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Türkiye ve Orta Asya İlişkileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Türkmenistan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Özbekistan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Kazakistan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Kırgızistan ve Tacikistan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Afganistan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Pakistan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Doğu Türkistan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Moğolistan | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Altay-Sayan Bölgesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Sibirya Türkleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Orta Asya'nın olanakları ve sorunlarını ve coğrafi özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Coğrafi izinleri ve Orta Asya ülkelerinin sorunlarını ayırt eder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Orta Asya ülkelerindeki Türk topluluklarının siyasi ve ekonomik gücünü değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Orta Asya ülkelerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Orta Asya ülkelerinde Türk nüfusunun dağılımını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Orta Asya'nın olanakları ve sorunlarını ve coğrafi özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi izinleri ve Orta Asya ülkelerinin sorunlarını ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Orta Asya ülkelerindeki Türk topluluklarının siyasi ve ekonomik gücünü değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Orta Asya ülkelerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Orta Asya ülkelerinde Türk nüfusunun dağılımını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |