Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentsel Mekan İncelemeleri | COĞ450 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Taner KILIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünya nüfusunun büyük bir kısmını barındıran kentlerin mekânsal gelişimlerini ele alarak inceleme. |
Ders İçeriği |
Kent nedir? Günümüz kentlerinin sınıflandırılması ve karşılaştırılması, Türkiye kentleri, kent içi mekansal farklılaşma, Kentsel mekan inceleme uygulama örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Kentsel Yenileme-Pelin Pınar Özden
Şehir-Robert E. Park ve Ernest W. Burgess Şehir Coğrafyası-Alpaslan Alioğlu ve Abdullah Uğur |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2017 - 2018 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 2 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 13 | 3 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kent nedir? Günümüz kentlerinin sınıflandırılması ve karşılaştırılması | |
2 | Türkiye kentlerinin tarihsel gelişimi | |
3 | Kent içi mekânsal farklılaşma | |
4 | Kentsel nüfus gelişim örnekleri | Ders |
5 | Kentlerin gelişmesi ve daralması örnekleri | Ders |
6 | Kentlerde ticaretin önemi | |
7 | Ara imtihan | Ders |
8 | Kentler ve sanayi | |
9 | Kentler ve yerel yönetimler | |
10 | Kentsel çevre sorunları | |
11 | Kentsel yenileme | |
12 | Bilecik kent coğrafyası | |
13 | Kentleşme ile ilgili yazılar | |
13 | Kentleşme ile ilgili yazılar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kentsel ekonomik faaliyetlerin önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kentiçi mekansal farklılaşmaların ayrımını yapar. | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Kentsel nüfus gelişimlerini dönemlere göre yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Günümüz kentleri ile geçmişteki kent modelleri arasında karşılaştırmalar yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye kentleşme tarihinin genel özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel ekonomik faaliyetlerin önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kentiçi mekansal farklılaşmaların ayrımını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kentsel nüfus gelişimlerini dönemlere göre yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günümüz kentleri ile geçmişteki kent modelleri arasında karşılaştırmalar yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye kentleşme tarihinin genel özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |