Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Balkan Ülkeleri ve Jeopolitiği | COĞ468 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Balkan ülkelerinin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini kavramak |
Ders İçeriği |
Balkan ülkelerinin; yer şekilleri, iklimi, su potansiyeli, doğal bitki örtüsü ve yaban hayat ile nüfus, şehirleşme, yeraltı ve yerüstü kaynakları ile sanayi ve tarım gibi beşeri ve ekonomik özellikleri tanıtmak ve bu ülkelerin Türkiye ile olan ilişkilerini değerlendirmek. |
Ders Kaynakları |
GÖZENÇ, S., 1978 ve 1980, Avrupa Ülkeler Coğrafyası I ve II, İst.anbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları No: 102-104. İstanbul.
DARKOT, B., 1968, Avrupa Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları No: 46. İstanbul ÖZEY, R., 2017, Avrupa Coğrafyası, Aktif Yayınevi, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Balkanların coğrafi yeri ve sınırları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Balkanların jeolojik özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Balkanların jeomorfolojik birimleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Balkanların iklimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Balkanların toprak ve bitki örtüsü | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Balkanların hidrografya özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Balkanların deniz ve kıyıları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | |
9 | Balkanların tarihi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Balkanların nüfus ve yerleşme özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Balkanlarda tarım ve hayvancılık, balıkçılık, ormancılık | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Balkanların enerji kaynakları ve madenler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Balkanların sanayi ve ulaşım | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Balkanların ticaret, turizm ve iletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Balkan ülkelerinin beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Balkan ülkelerinin ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Balkan ülkelerinde Türk nüfusunun dağılışını, miktarını ve özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Balkanların coğrafi özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını bilir, bu bölgeleri etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ayırt ede ve Türkiye ile ilişkilerini yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Balkan ülkelerinin fiziki coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Balkan ülkelerinin beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Balkan ülkelerinin ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Balkan ülkelerinde Türk nüfusunun dağılışını, miktarını ve özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Balkanların coğrafi özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını bilir, bu bölgeleri etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ayırt ede ve Türkiye ile ilişkilerini yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Balkan ülkelerinin fiziki coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |