Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel İstatistik | COĞ102 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel İstatistiğe giriş. Matematikten ziyade prensibi anlama. Coğrafyadan örneklemeler. EXCELL ve SPSS de analiz komutlarını öğrenmek. Verilerle zekice oynamayı, analizi ve değerlendirmeyi öğrenmek. Sosyal bilimlerde kullanılan temel istatistiksel yöntemlerin anlaşılması ve uygulanması. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar. Merkezi Eğilim Ölçüleri. Frekans. Değişkenlik ve Asimetri Ölçüleri. Olasılık. Kartiller. Güven Aralığı. Regresyon. Korelasyon. |
Ders Kaynakları |
Akkurt , M. (1999) Bilgisayar (Excel) Destekli Uygulamalı İstatistik, Birsen Yayınevi, İstanbul
Büyüköztürk, Ş. (2003) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi, ISBN 975-6802-74-X, Ankara. Ünver, Ö. ve Gamgam, H. (1996) Uygulamalı İstatistik Yöntemleri, Siyasal Kitapevi, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistiğe giriş | Tartışmalı Ders Laboratuar |
2 | Coğrafya - Coğrafi İstatistik | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Merkezi Eğilim | Gösterim Laboratuar |
5 | Frekans | Problem Çözme Gösterim Laboratuar |
6 | Basıklık + Çarpıklık | Problem Çözme Gösterim Laboratuar |
7 | Kartiller | Problem Çözme Gösterim Laboratuar |
8 | Uygulama + Ara Sınav | Laboratuar |
9 | Olasılık | Problem Çözme Gösterim Laboratuar |
10 | Güven aralığı | Problem Çözme Gösterim Laboratuar |
11 | Regresyon | Problem Çözme Gösterim Laboratuar |
12 | Korelasyon | Problem Çözme Gösterim Laboratuar |
14 | Uygulama | Laboratuar |
14 | Uygulama | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstatistikle ilgili temel kavramları bilir | |||
Tanımlayıcı istatistikleri tahmin eder | |||
Araştırma sonuçlarını tablo ve grafiklerle özetler ve yorumlar | |||
Topladığı veriyi özetler ve veriyi analiz eder | |||
Temel istatistiksel uygulamaları yapar | |||
İstatistikle ilgili temel kavramları bilir | |||
Tanımlayıcı istatistikleri tahmin eder | |||
Araştırma sonuçlarını tablo ve grafiklerle özetler ve yorumlar | |||
Topladığı veriyi özetler ve veriyi analiz eder | |||
Temel istatistiksel uygulamaları yapar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatistikle ilgili temel kavramları bilir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Tanımlayıcı istatistikleri tahmin eder | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Araştırma sonuçlarını tablo ve grafiklerle özetler ve yorumlar | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Topladığı veriyi özetler ve veriyi analiz eder | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel istatistiksel uygulamaları yapar | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
İstatistikle ilgili temel kavramları bilir | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Tanımlayıcı istatistikleri tahmin eder | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Araştırma sonuçlarını tablo ve grafiklerle özetler ve yorumlar | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Topladığı veriyi özetler ve veriyi analiz eder | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel istatistiksel uygulamaları yapar | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |