EN
  • Anasayfa
  • COĞ247 Kadınların Coğrafyası (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
COĞ247 - Kadınların Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kadınların Coğrafyası COĞ247 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY
Ders Veren
Amaç

Toplumda cinsiyet farklılığının ortaya çıkardığı eşitsizliğin nedenleri buna karşı çıkan tepkiler ile görüşlerin değerlendirilmesi, kadına şiddetin kaynağı ve nedenlerinin değerlendirilmesi

Ders İçeriği

Toplumda cinsiyete bağlı eşitsizlik kavramı, bu eşitsizliğin tarihi gelişimi buna karşı çıkan tepkiler , feminist hareketin başlaması anlayıştaki farklılıkların değerlendirilmesi, şiddet kavramı kadına yönelik şiddetin nedenleri ve ülkesel bazdaki dağılımının değerlendirilmesi

Ders Kaynakları Özgüç, N. (1998). Kadınların coğrafyası. Çantay Kitabevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 13 91
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 109
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Hakkında Bilgilendirme
2 Toplumsal Cinsiyet Kavramı
3 Geleneksel Cinsiyet Kültürü ve Cinsiyet Eşitsizliği
4 Kalkınma Kavramı ve Kadının Kalkınmadaki Rolü
5 Kadın Yoksulluğu
6 Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği I
7 Eğitimde Cinsiyet Eşitsizliği II
8 Siyasal Hayata Katılımda Cinsiyet Eşitsizliği
9 Ara Sınav
10 Ekonomik Yaşama Katılımda Cinsiyet Eşitsizliği I
11 Kadına Yönelik Şiddet ve Şiddet Türleri Tartışmalı Ders
12 Sağlık Hizmetlerinden Faydalanmada Cinsiyet Eşitsizliği
13 Coğrafya Disiplininde Teorik Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları
14 Coğrafya Disiplininde Uygulamalı Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kadına yönelik şiddet konusunda farkındalığı artar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin çözümüne yönelik uygulamalar geliştirir Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kadınların toplumsal ve kamusal hayata katılımı konusunda farkındalığı artar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin mekansal karakteristiklerini bilir Laboratuvar Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği konusunda farkındalığı artar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kadına yönelik şiddet konusunda farkındalığı artar - - - - - - - - - - - - - -
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin çözümüne yönelik uygulamalar geliştirir - - - - - - - - - - - - - -
Kadınların toplumsal ve kamusal hayata katılımı konusunda farkındalığı artar - - - - - - - - - - - - - -
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin mekansal karakteristiklerini bilir - - - - - - - - - - - - - -
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği konusunda farkındalığı artar - - - - - - - - - - - - - -