Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | COĞ217 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ödev, sınav, sunumlar, laboratuarda veritabanı uygulamaları yapmak |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Veritabanı yönetimine ilişkin temel kavramların anlaşılması. İlişkisel veri model, tablo veri yapısı, ilişkisel cebir işlemleri, temel SQL ve ileri SQL sorguları, ODBC, saklı prosedüre ve fonksiyonların programlanması, trigger ve veritabanı uygulamaların geliştirilmesi konusunda temel oluşturmak |
Ders İçeriği |
Tanımlar ve temel kavramlar, veri modelleri, varlık-ilişki modeli, İlişkisel Veri Modeli, İlişkisel Cebir ve hesaplama, Yapısal Sorgulama Dili (SQL), ileri SQL, Fonksiyonel bağımlılık ve normalizasyon, İşlem Yönetimi, Veritabanı Güvenliği, Nesneye Dayalı Veritabanı, Veri Ambarı ve veri madenciliği |
Ders Kaynakları |
Turgut Özseven, 2015. Veritabanı Yönetim Sistemleri 1. 5. baskı, Ekin Yayınevi.
Selçuk Alp , Savaş Özdemir , Arzu Kilitçi, 2022. Veritabanı Yönetim Sistemleri. 2. baskı, Türkmen Kitabevi. Mustafa Çoruh, 2017. Veritabanı: "Felsefesi, Tasarımı ve Yönetimi", 2. baskı, e-kitap projesi. An Introduction to Database Systems, C.J. Date, Addison- Wesley, 2004, ISBN 0-321-19784-4. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Veritabanı Yönetim Sistemleri'ne Giriş | Ders |
2 | Varlık-ilişki modeli ile mantıksal veri tabanı tasarımı | Ders |
3 | İlişkisel Cebir | Ders |
4 | Yapısal sorgu dili SQL: Temel sorgular | Ders |
5 | Yapısal sorgu dili SQL: Karmaşık sorgular | Ders |
6 | İleri SQL ve SQL programlama ile uygulama geliştirme | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | İndeksleme | Ders |
9 | Normalleştirme | Ders |
10 | SQL Programlama | Ders |
11 | Geri kazanım sistemi | Ders |
12 | Güncel Veritabanı Yönetim Sistemleri ve Modelleri | Ders |
13 | Nesne tabanlı veritabanları ve XML | Ders |
14 | Ödev Sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örnek Veritabanı Yönetimi Sistemini kullanabilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Veritabanı tasarımını gerçekleştirebilir | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
SQL ile veritabanlarını sorgulayabilir | Laboratuvar Çalışması Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Veritabanını varlık-ilişki diyagramları ile modelleyebilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Veritabanı yönetim sistemlerini tanır | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örnek Veritabanı Yönetimi Sistemini kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veritabanı tasarımını gerçekleştirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
SQL ile veritabanlarını sorgulayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veritabanını varlık-ilişki diyagramları ile modelleyebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veritabanı yönetim sistemlerini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |