Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ticaret Coğrafyası | COĞ281 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun TUNÇEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste ticari örgütlenmenin çeşitliliği ve yapısı, kentsel ve kırsal ortamda ticaret, ticaret ağları ve ticari bölgeler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Ticari örgütlenmenin çeşitliliği ve yapısı, kentsel ve kırsal ortamda ticaret, ticarette yer seçimi, ticaret ağları ve ticari bölgeler konuları ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Tümertekin, E., 1994, Pazarlama Coğrafyası. İktisat Fakültesi. Yayını, İstanbul.
Sedillot, R., 2005, Değiş Tokuştan Süpermarkete. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. Selen, H. S., 1960, Ticaret Tarihi. MEB Yayınları, Ankara. Trak, S., 1947, Ekonomi ve Ticaret Tarihi. MEB Yayınları, İzmir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 9 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ticaretin tanımı | |
2 | Ticaretin türleri | |
3 | Ticaret tarihi | |
4 | Ticaret mekânları | |
5 | Ticaretin kuruluş yeri (Kuruluş yeri teori ve pratiği) | |
6 | Ticari merkezler arasındaki hiyerarşi | |
7 | ARA İMTİHAN | |
9 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları | |
9 | Öğrenci sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ticarette yer seçimini nedenleri ile anlar | |||
Dünya ticaret ağları ve bölgesel ticaret ağlarını bilir | |||
Ticaretin yapısı hakkında fikir sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ticarette yer seçimini nedenleri ile anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya ticaret ağları ve bölgesel ticaret ağlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ticaretin yapısı hakkında fikir sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |