EN
  • Anasayfa
  • COĞ281 Ticaret Coğrafyası (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
COĞ281 - Ticaret Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ticaret Coğrafyası COĞ281 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Harun TUNÇEL
Ders Veren
Amaç

Bu derste ticari örgütlenmenin çeşitliliği ve yapısı, kentsel ve kırsal ortamda ticaret, ticaret ağları ve ticari bölgeler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Ticari örgütlenmenin çeşitliliği ve yapısı, kentsel ve kırsal ortamda ticaret, ticarette yer seçimi, ticaret ağları ve ticari bölgeler konuları ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları Tümertekin, E., 1994, Pazarlama Coğrafyası. İktisat Fakültesi. Yayını, İstanbul.
Sedillot, R., 2005, Değiş Tokuştan Süpermarkete. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
Selen, H. S., 1960, Ticaret Tarihi. MEB Yayınları, Ankara.
Trak, S., 1947, Ekonomi ve Ticaret Tarihi. MEB Yayınları, İzmir.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 9 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 9 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ticaretin tanımı
2 Ticaretin türleri
3 Ticaret tarihi
4 Ticaret mekânları
5 Ticaretin kuruluş yeri (Kuruluş yeri teori ve pratiği)
6 Ticari merkezler arasındaki hiyerarşi
7 ARA İMTİHAN
9 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
9 Öğrenci sunumları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ticarette yer seçimini nedenleri ile anlar
Dünya ticaret ağları ve bölgesel ticaret ağlarını bilir
Ticaretin yapısı hakkında fikir sahibi olur
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ticarette yer seçimini nedenleri ile anlar - - - - - - - - - - - - - -
Dünya ticaret ağları ve bölgesel ticaret ağlarını bilir - - - - - - - - - - - - - -
Ticaretin yapısı hakkında fikir sahibi olur - - - - - - - - - - - - - -