Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekansal İstatistik | COĞ236 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Mekansal boyutu olan verilerle ifade edilen olgu ve olayların istatistik çözümlemesinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Mekansal veri, Mekansal veri modelleri, Mekansal örnekleme, Mekansal betimleyici istatistik, Mekansal otokorelasyon, Kriking, Ordinary kriking, Indicator kriking, Inverse Distance Weight |
Ders Kaynakları |
Lee, L., Wong, W.S. (2001) Statistical Analysis with ArcView GIS. John Wiley & Sons Inc.
TUROĞLU,H.,2000,Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esasları, Çantay Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mekansal Veri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
2 | Mekansal Veri Modelleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Mekansal Örnekleme | Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Mekansal Betimleyici İstatistik | Tartışmalı Ders Laboratuar |
5 | Mekansal Otokorelasyon | Tartışmalı Ders Laboratuar |
6 | Kriking + Ordinary Kriking Yöntemi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
7 | Inverse Distance Weighted Yöntemi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
8 | Ara Sınav + Indicator Kriking Yöntemi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | İstatistiksel Analizler (Bölge Bazlı İstatistikler, Hücre Bazlı İstatistikler, Tabulate Area, Cell Statistic, Zonal istatistik) | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | İstatistiksel Analizler (Bölge Bazlı İstatistikler, Hücre Bazlı İstatistikler, Tabulate Area, Cell Statistic, Zonal istatistik) | Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | Overlay Analizi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | En uygun yer analizi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Yoğunluk Analizleri (Simple Density, Kernel Density, Line Density, Point Density) | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Yüzey Hidrolojik Modellemesi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekânsal olayları çözümler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mekansal olay ve olguların istatistik modellemesi ve çözümlemesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mekânsal modellemeler geliştirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel mekânsal istatistik kavramlarını tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel mekânsal istatistik tekniklerini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekânsal olayları çözümler | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Mekansal olay ve olguların istatistik modellemesi ve çözümlemesi | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Mekânsal modellemeler geliştirir | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel mekânsal istatistik kavramlarını tanır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel mekânsal istatistik tekniklerini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |