Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fotoğraf Teknikleri | COĞ284 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere temel fotoğraf bilgi ve becerilerini kazandırmak |
Ders İçeriği |
Coğrafya eğitiminde peyzaj analizi önemli bir yere sahiptir. Peyzaj analizinin yapılması için fotoğraf, resim ve video gibi görsel materyale ihtiyaç duyulmaktadır. Öğrencilerin peyjaz analizinde kullanmaları için peyzaj fotoğraflarını çekim yöntem ve ipuçlarını içeren bu derstte hem uygulamalı hem de teorik olarak çeşitli eğitimleri yapılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Özer Kanburoğlu, A'dan Z'ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2005.
*Sontag, Susan (1982) Fotoğraf Üzerine. Harmondsworth: Penguin Books. *Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul : Altıkırkbeş. *Candemir, Abdülkadir (1996) Temel Fotoğraf Notları. Eskişehir: Eskişehir Devlet Güzel Sanatlar Galerisi. http://www.agfahome.com Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul : Altıkırkbeş. Sontag, Susan (1982) Fotoğraf Üzerine. Harmondsworth: Penguin Books. Candemir, Abdülkadir (1996) Temel Fotoğraf Notları. Eskişehir Kılıç, Levend (2000) Fotoğrafa Başlarken. Ankara: Dost Yayınevi. Digital Photography Simplified, R. Sheppard, Wiley Publishing Inc., ISBN: 978-0-470-38025-3, Indianapolis, 2008. Digital Art Photography for Dummies, M. Bamberg, Wiley Publishing Inc., ISBN: 10: 0-7645-9801-5, Indianapolis, 2006. Photofgraphic Lighting, J. Child and M. Galer, Focal Press, Fourth Edition, ISBN: 978-0-240-52095-27, 2008. Özer Kanburoğlu, A'dan Z'ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2005. *Sontag, Susan (1982) Fotoğraf Üzerine. Harmondsworth: Penguin Books. *Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul : Altıkırkbeş. *Candemir, Abdülkadir (1996) Temel Fotoğraf Notları. Eskişehir: Eskişehir Devlet Güzel Sanatlar Galerisi. http://www.agfahome.com Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul : Altıkırkbeş. Sontag, Susan (1982) Fotoğraf Üzerine. Harmondsworth: Penguin Books. Candemir, Abdülkadir (1996) Temel Fotoğraf Notları. Eskişehir Kılıç, Levend (2000) Fotoğrafa Başlarken. Ankara: Dost Yayınevi. Digital Photography Simplified, R. Sheppard, Wiley Publishing Inc., ISBN: 978-0-470-38025-3, Indianapolis, 2008. Digital Art Photography for Dummies, M. Bamberg, Wiley Publishing Inc., ISBN: 10: 0-7645-9801-5, Indianapolis, 2006. Photofgraphic Lighting, J. Child and M. Galer, Focal Press, Fourth Edition, ISBN: 978-0-240-52095-27, 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Alan derinliği ve fotoğrafa etkisi | Ders |
2 | Objektif odak uzaklığına göre alan derinliğine etkisi | Ders |
3 | Diyafram açıklığının alan derinliğine etkisi | Ders |
4 | Mimari fotoğraf çekimi | Ders |
5 | Objektifler ve Çeşitleri | Ders |
6 | Portre çekimi | Ders |
7 | Çekim modları | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Kompozisyonda altın oran kuralı | Ders |
9 | Kompozisyonda altın oran kuralı | Ders |
11 | Fotoğrafta kullanılan kompozisyon kuralları | Ders |
12 | Kompozisyonda kullanılan görsel öğeler | Ders |
13 | Fotoğrafların Değerlendirilmesi | Ders |
13 | Fotoğrafların Değerlendirilmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alan derinliği etkisi veren fotoğraflar çekmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kompozisyon kurallarına göre uygun fotoğraf çekmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Değişik konularda fotoğraf çekmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Diyafram, obtüratör ve ISO kavramlarını bilir ve çekimlerde kullanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Dijital fotoğraf makinesini tanır, kısımlarını bilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alan derinliği etkisi veren fotoğraflar çekmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kompozisyon kurallarına göre uygun fotoğraf çekmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Değişik konularda fotoğraf çekmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Diyafram, obtüratör ve ISO kavramlarını bilir ve çekimlerde kullanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Dijital fotoğraf makinesini tanır, kısımlarını bilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alan derinliği etkisi veren fotoğraflar çekmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kompozisyon kurallarına göre uygun fotoğraf çekmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişik konularda fotoğraf çekmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diyafram, obtüratör ve ISO kavramlarını bilir ve çekimlerde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital fotoğraf makinesini tanır, kısımlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alan derinliği etkisi veren fotoğraflar çekmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kompozisyon kurallarına göre uygun fotoğraf çekmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişik konularda fotoğraf çekmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diyafram, obtüratör ve ISO kavramlarını bilir ve çekimlerde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital fotoğraf makinesini tanır, kısımlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |