Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentleşme ve Çevre Sorunları | COĞ286 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Geçmişten günümüze kentleşme pratiği ve bunun sonucunda ortaya çıkan sorunları kavrayabilme. |
Ders İçeriği |
Kentleşmenin tanım ı ve tarihsel gelişimi, Çağdaş kentleşme, az gelişmiş ülkelerde kentleşme, Türkiye’de kentleşme, kapitalist ve sosyalist ülkelerde kent ve kentleşme, kent planlaması, kent kuramları, Türkiye’de kent planlaması, bölge planlaması, konut gereksinimi, Kentsel yenilenme, Türkiye’de konut sorunları ve planlaması, gecekondular ve arsa spekülasyonu, kentsel çevre sorunları |
Ders Kaynakları |
KELEŞ, R., 2006, Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, İstanbul.
TEKELİ , İLHAN,2011, Kentsel Arsa, Altyapı ve Kentsel Hizmetler, Tarih Vakfı Yurt Yay. no.6 , İstanbul YAVUZ FEHMİ,1980, Kentsel topraklar, Ank. Ünv siyasal bil fak yay.no 452, Ankara ERAYDIN, A., 2006, Değişen Mekan, Dost Kitabevi, Ankara. TEKELİ , İLHAN,2009, Konut Sorununu Konut Sunum Biçimleriyle Düşünmek, Tarih Vakfı Yurt Yay. no13 , İstanbul WEBER, M., 2000, Şehir Modern Kentin Oluşumu, Bakış Yayınları, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 2 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kentleşmenin tanımı ve tarihsel gelişimi | Ders |
2 | çevre ve ekonomi | Ders |
3 | Türkiye’de kentleşme | Ders |
4 | arazi kullanım planlaması | Ders |
5 | Kent planlaması ve önemi | Ders |
6 | Kent kuramları | Ders |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | kentin alansal gelişmesi | Ders |
9 | kentsel konut problemi | Ders |
10 | kent tarım alanı ilişkisi | Ders |
11 | Kentsel arazi kullanımı ulaşım sanayi ilişkisi | Ders |
12 | kentleşme gürültü, sorunları | Ders |
13 | Kentleşme sel ve katı atık problemleri | Ders |
14 | Kentleşme hava, su ve estetik kirliliği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kentleşme ile ilgili temel kavramları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kentsel çevre sorunlarını bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kent planlamasının önemini söyler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye’de kentleşme tarihinin genel özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çağdaş ve az gelişmiş ülkelerdeki kentleşme farklılıklarını karşılaştırabilir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentleşme ile ilgili temel kavramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kentsel çevre sorunlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kent planlamasının önemini söyler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’de kentleşme tarihinin genel özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş ve az gelişmiş ülkelerdeki kentleşme farklılıklarını karşılaştırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |