Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Dünyası Coğrafyası ve Jeopolitiği | COĞ288 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye'nin komşu ve akraba olduğu ülkelerin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini kavramak |
Ders İçeriği |
Türk ülkelerinin ve Türk topluluklarının yaşadığı bölgelerin; yer şekilleri, iklimi, su potansiyeli, doğal bitki örtüsü ve yaban hayat ile nüfus, şehirleşme, yeraltı ve yerüstü kaynakları ile sanayi ve tarım gibi beşeri ve ekonomik özellikleri tanıtmak ve bu ülkelerin Türkiye ile olan ilişkilerini değerlendirmek. |
Ders Kaynakları |
1) A. YİĞİT, Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, TİSAV Elazığ Şb yay. 2000 Elazığ
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Balkan Yarımadasının başlıca coğrafi özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
2 | Balkanları etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
3 | Balkanlar ile Türkiye arasındaki ilişkiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Kafkasya'nın başlıca coğrafi özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Kafkasya'yı etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Kafkaslar ile Türkiye arasındaki ilişkiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Azerbaycan Coğrafyası ve Sorunları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Orta Asya'nın başlıca coğrafi özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Orta Asya'yı etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Orta Asya ile Türkiye arasındaki ilişkiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Batı Türkistan Ülkeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Doğu Türkistan, Afganistan, Moğolistan ve Pakistan | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dünyanın diğer bölgelerinde Yaşayan Türkler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeryüzünde Türk nüfusunun dağılışını, miktarını ve özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türklerin yaşadıkları bölgelerin coğrafi imkan ve sorunlarını ayırt eder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Balkanların, Kafkasya’nın ve Orta Asya’nın coğrafi özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını bilir, bu bölgeleri etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ayırt ede ve Türkiye ile ilişkilerini yorumlar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk Ülkelerinin ve Türk Topluluklarının Siyasi ve ekonomik gücünü değerlendirir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeryüzünde Türk nüfusunun dağılışını, miktarını ve özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türklerin yaşadıkları bölgelerin coğrafi imkan ve sorunlarını ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Balkanların, Kafkasya’nın ve Orta Asya’nın coğrafi özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını bilir, bu bölgeleri etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar ayırt ede ve Türkiye ile ilişkilerini yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Ülkelerinin ve Türk Topluluklarının Siyasi ve ekonomik gücünü değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |