Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak Coğrafyası | COĞ303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Amaç |
Çevrenin doğal ve beşeri koşullarıyla tarımsal üretim arasındaki ilgiyi kurmak |
Ders İçeriği |
Tarım ve Tarım Coğrafyası, Ekonomik etkinliklerin tarihsel gelişimine bakış, Tarım tekniklerindeki gelişmeler, Tarımda doğal ve beşeri çevre koşulları, Tahıl tarımı, Endüstri bitkileri tarımı, Meyve yetiştiriciliği, Hayvancılık ve su ürünleri yetiştiriciliği, Ağaç türleri yetiştiriciliği konularının incelenmesi |
Ders Kaynakları |
Toprak Coğrafyası-İbrahim Atalay
Toprak Coğrafyası-Barış Mater |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
60
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toprak Bilimine Giriş | |
2 | Toprak Ana Materyali | |
3 | Toprakların Oluşması: Fiziksel Ufalanma ve Kimyasal Ayrışma | |
4 | Toprakların Oluşması: Oluşuma Etki Eden Faktörler | |
5 | Toprakların Fiziksel Özellikleri | |
6 | Toprak ve Su | Tartışmalı Ders Gösterim |
7 | Toprakların Kimyasal Özellikleri | |
8 | Toprakların Biyolojik Özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Ara sınav + Toprak PH | Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | Toprak Organik Maddesi | |
11 | Toprak Profili ve Horizonların Özellikleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Toprakların Sınıflandırılması | |
13 | Toprak Tipleri ve Coğrafi Dağılışı | Tartışmalı Ders Gösterim |
14 | Erozyon ve Toprak Koruma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toprakların profil özelliklerini dikkate alarak eski ve yeni sistemde girecekleri ordoları ve bu ordoların bulunabileceği yerleri açıklamaya çalışır | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toprak profili açma yöntemini, incelenmesini ve oluşum aşamalarını öğrenir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toprağı oluşturan faktörleri ve aralarındaki ilişkileri yorumlar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toprakların fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toprakların profil özelliklerini dikkate alarak eski ve yeni sistemde girecekleri ordoları ve bu ordoların bulunabileceği yerleri açıklamaya çalışır | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Toprak profili açma yöntemini, incelenmesini ve oluşum aşamalarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Toprağı oluşturan faktörleri ve aralarındaki ilişkileri yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Toprakların fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |