Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Suç Coğrafyası Çalışmaları | COĞ331 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ |
Amaç |
Suç coğrafyası, suç teorileri, suç mekan ilişkileri, suç coğrafyasında veri kaynakları, suç haritaları ve çalışmalarını inceleyip yapabilmek |
Ders İçeriği |
Suç kavramı, suç teorileri, suç-mekan ilişkileri, veri kaynakları, suç haritalarının yapımı ve analizi |
Ders Kaynakları |
2) İsmet Nezih Abanoz, ekonomik kriz, kapitalizm ve suç. Legal yay. 2012
1.Serkan Gölbaşı kentleşme ve suç, levha yay 2008, ist. 3. Ahmet polat, serdar kenan gül suçun ölçümü adalet yay 2010 4. osman dolu Suç teorileri seçkin yay 2011 5. idris güçlü halil akbaş Suç sosyolojisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 2 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 8 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Suç tanımı, suç coğrafya ilişkisi | Tartışmalı Ders |
2 | Suç tasnifi | |
3 | Suç teorileri (bireysel teoriler) | |
4 | Suç teorileri (psikolojik, biyolojik teoriler) | |
5 | Suç teorileri (Sosyolojik teoriler) | |
6 | Suça neden olan faktörler (ekonomik yapı, şehirleşme, eğitim vb) | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Suç mekan ilişkisi ve etkileyen faktörler | |
9 | Suç veri kaynakları ve değerlendirilmesi | |
10 | Suç ve suç haritaları | Gösterim |
11 | Suç haritaları ve harita tipleri | |
12 | Suç haritalarının Analizleri 1 | Sözlü |
13 | Suç haritalarının Analizleri 2 | Sözlü |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Suç oluşum sürecini algılar ve aktarır. | Sözlü Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Suç harita tiplerini ve özelliklerin veri kaynaklarını bilir. | Sözlü Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Suç kavramını tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Suç mekan kavramlarını analiz eder. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Suç arazi kullanım düzenini yorumlar . | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Suç oluşum sürecini algılar ve aktarır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç harita tiplerini ve özelliklerin veri kaynaklarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç kavramını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç mekan kavramlarını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç arazi kullanım düzenini yorumlar . | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |