Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzaktan Algılama | COĞ333 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Uzaktan algılama ile ilgili temel kavramların öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, uzaktan algılama sistemleri, uzaktan algılama uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
Elachi, C., 2006, Introduction to the physics and techniques of remote sensing, Wiley-Interscience.
Mapinfo Professional Eğitim Kitabı, 2011, Başarsoft, İstanbul. Yomralıoğlu, T., 2005, Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Güven Kitap Yayın Dağıtım. İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | Ders |
2 | Uzaktan algılamanın geçmişi ve gelişimi | Ders |
3 | Uzaktan algılamanın esasları | Ders |
4 | Uzaktan algılama sistemleri | Ders |
4 | Uzaktan algılama sistemleri | Ders |
6 | Sensör sistemleri | Ders |
7 | ARA Sınav | Ders |
6 | Sensör sistemleri | Ders |
9 | Uzaktan algılanan görüntü tipleri | Ders |
10 | Uzaktan algılanan görüntü tipleri | Ders |
11 | Uzaktan algılama uygulamaları | Ders |
13 | Uzaktan algılama uygulamaları | Grup Çalışması |
13 | Uzaktan algılama uygulamaları | Grup Çalışması |
13 | Uzaktan algılama uygulamaları | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Uzaktan algılama tekniklerini kullanarak analiz yapabilir | Laboratuvar Çalışması | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uzaktan algılamanın konusunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uzaktan algılama tekniklerini kullanarak analiz yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |