Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Avrupa Coğrafyası | COĞ335 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Avrupa kıtasının fiziki ve beşeri coğrafyası konusunda bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
Avrupa’nın fiziki coğrafya özellikleri ve bunların ekonomik etkileri ve tarihi sonuçları |
Ders Kaynakları |
GÖZENÇ, S., 1978 ve 1980, Avrupa Ülkeler Coğrafyası I ve II, İst.anbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları No: 102-104. İstanbul.
DARKOT, B., 1968, Avrupa Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayınları No: 46. İstanbul ÖZEY, R., 2017, Avrupa Coğrafyası, Aktif Yayınevi, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 13 | 13 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Avrupa’nın coğrafi yeri ve sınırları | |
2 | Avrupa'nın jeolojik özellikleri | |
3 | Avrupa'nın jeomorfolojik birimleri | |
4 | Avrupa'nın iklimi | |
5 | Avrupa'nın toprak ve bitki örtüsü | |
6 | Avrupa'nın hidrografya özellikleri | |
8 | Avrupa'nın deniz ve kıyıları | |
7 | Ara sınav | |
9 | Avrupa'nın tarihi | |
10 | Avrupa'nın nüfus ve yerleşme özellikleri | |
11 | Avrupa'da tarım ve hayvancılık, balıkçılık, ormancılık | |
12 | Avrupa'da enerji kaynakları ve madenler | |
13 | Avrupa'da sanayi ve ulaşım | |
14 | Avrupa'da ticaret, turizm ve iletişim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avrupa kıtasının ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Avrupa kıtası hakkında coğrafi bir bakış açısı kazanır | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Avrupa ile diğer kıtalar arasında karşılaştırma yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Avrupa kıtasının fiziki coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Avrupa kıtasının beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa kıtasının ekonomik coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa kıtası hakkında coğrafi bir bakış açısı kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa ile diğer kıtalar arasında karşılaştırma yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa kıtasının fiziki coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa kıtasının beşeri coğrafya özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |