EN
  • Anasayfa
  • COĞ351 Uygulamalı Jeomorfoloji (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
COĞ351 - Uygulamalı Jeomorfoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uygulamalı Jeomorfoloji COĞ351 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA
Amaç

Jeomorfolojik çalışmaların temel amaçları arasında bu şekilleri oluşturan etmen ve süreçlerin işleyişi sırasında ortaya çıkan ve insan hayatını çeşitli düzeylerde etkileyen olayları açıklayabilmektir. Bu olayların insan hayatına çok kez olumsuz sonuçları olabilmektedir. Toprak erozyonu, siltasyon, beşeri tesislerin bu olaylardan dolayı ömürlerinin kısalması gibi sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Kütle hareketlerinin sebepleri ve oluşum mekanizmaları jeomorfolojinin kapsamı içindedir. Bu olaylar beşeri tesislere çok zarar vermektedir. Yeryüzünü biçimlendiren her türlü olay ve gelişme karşısında söz konusu olay meydana gelmeden neler yapılabilir sorusunun karşılığında Uygulamalı Jeomorfoloji çalışmaları günümüzde giderek büyük önem kazanmıştır. Öğrencilere bu olaylar ve alınması gereken önlem çalışmaları hakkında bilgiler vermek. Saha gözlem çalışmaları ile bunu desteklemek.

Ders İçeriği

Jeomorfoloji uygulamalrı

Ders Kaynakları Sırrı Erinç - Jeomorfoloji I
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 8 32
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 152
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Jeomorfolojinin çalışma alanı ve jeomorfolojik çalışmaların tarihçesi. Fiziki Coğrafya – Jeomorfoloji – Jeoloji .
2 Jeomorfoloji. Etmen ve süreçler
3 Jeomorfolojik üniteler, dağlar, platolar, vadiler, havzalar vs. İnsan hayatına etklieri.
4 Yapısal şekiller ve beşeri faaliyetlere etkileri.
5 Karst topografyası – insan ilişkileri
6 Kütle hareketleri, beşeri faaliyetlere etkileri. Jeomorfolojik özelliklerin kütle hareketlerindeki rolü.
7 Ara Sınav
8 Erozyon: Akarsu ve rüzgar erozyonu. Erozyon un gelişmesinde ve önlenmesinde jeomorfolojinin rolü.
9 Maden yatakları ve jeomorfoloji. Jeomorfolojişk bilginin maden aramalarında kullanılması.
10 Yerleşme alanlarının belirlenmesinde jeomorfolojik özelliklerin önemi.
11 Saha gözlemleri.
12 Ulaşım hatlarının belirlenmesinde jeomorfolojik özelliklerin rolü.
13 Hidrografik özellikler üzerinde jeomorfolojinin rolü. Su tesislerinin inşasında jeomorfolojinin rolü.
14 Saha gözlem ve değerlendirmeleri.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Jeomorfolojik uygulamalar konusunda deneyim sahibi olurlar.
Jeomorfolojinin yaşam ortamlarının ekonomik olarak değerlendirilmesinde katkısının ne olacağını görürler.
Daha çok teorik düzeyde öğrenilen jeomorfolojik bilgi birikimini saha çalışmaları ile uygulamaya nasıl sokacaklarını öğrenirler.
Jeomorfolojik özelliklerin hangi alanlarda uygulamaya sokulacağı konusunda bilgi sahibi olurlar.
Jeomorfoloji konusunda elde ettikleri bilgi birikiminin uygulamada kullanılması konusunda kendilerini geliştirirler.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Jeomorfolojik uygulamalar konusunda deneyim sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - - - -
Jeomorfolojinin yaşam ortamlarının ekonomik olarak değerlendirilmesinde katkısının ne olacağını görürler. - - - - - - - - - - - - - -
Daha çok teorik düzeyde öğrenilen jeomorfolojik bilgi birikimini saha çalışmaları ile uygulamaya nasıl sokacaklarını öğrenirler. - - - - - - - - - - - - - -
Jeomorfolojik özelliklerin hangi alanlarda uygulamaya sokulacağı konusunda bilgi sahibi olurlar. - - - - - - - - - - - - - -
Jeomorfoloji konusunda elde ettikleri bilgi birikiminin uygulamada kullanılması konusunda kendilerini geliştirirler. - - - - - - - - - - - - - -