Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Yabancı Dil I | COĞ353 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU |
Amaç |
Mesleki bilgilerini yabancı dille desteklemek. |
Ders İçeriği |
Fiziki ve beşeri coğrafya konularında metin çevirileri yapmak. |
Ders Kaynakları |
İngilizce gramer kitapları
Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) [3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English [2] Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) [3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English [2] Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) [3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English [2] Reader at Work –METU Press English for Geographers - ECU Press (Yazar: Carmen I. Lujan Garcia) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İngilizce cümle okuma ve anlama | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
3 | İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
3 | İngilizce cümlelerde ana kelimeleri belirlemek | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
4 | Mesleki konularda kısa ingilizce cümleler kurmak | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
6 | mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | mesleki konularında İngilizce parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | mesleki konularında parça okuma ve anlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | mesleki konularında kısa rapor yazma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | İngilizce Türkçe çeviri yapmak, gramer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Türkçe İngilizce çeviri yapmak | Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | İngilizce sunum yapmak | Gösterim Benzetim Seminer |
13 | İngilizce sunum yapmak | Gösterim Benzetim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler İngilizce dilinde coğrafya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; | |||
Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler İngilizce dilinde coğrafya alanında teknik yazıları okuyabilir, yazabilir ve anlayabilir.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler İngilizce dilinde teknik bir rapor vermek veya yazmak için bilimsel kelime dağarcığını ve terminolojiyi kullanabilir.; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |