Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyocoğrafya | COĞ322 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyocoğrafyanın kapsamı içinde yer alan Bitki Coğrafyası ile Zoocoğrafya konularının kapsamı, önemleri, insan hayatına etkileri konusunda bilgiler vermek, geçmişten bugüne ve gelecekte doğal ortamın bu unsurları olmadan insanın da dünyada olamayacağı düşüncesini öğrencilere anlatmak. Özellikle bitki coğrafyası konusunda temel kavramların, bitki hayatını etkileyen etmenlerin ve bitkiler aleminde meydana gelen değişmelerin jeoloji tarihi boyunca nasıl bir süreçten geçerek günümüze ulaştığı konusunda bilgiler vermek. Bitki formasyonlarının ekolojik, sosyolojik, jenetik bakımdan dünyada yayılışları hakkında öğrencileri bilgilendirerek onların konu hakkında düşünce üretmesine yardımcı olmak. |
Ders İçeriği |
Bitki ve hayvan coğrafyası konularının temel kavramları, bu alandaki çalışmaların tarihçesi, ortam unsurları(iklim, toprak, topografya vs.) ve bitki ilişkileri. Bitkilerin yeryüzünde dağılışında rol oynayan etmenler. Relik ve endemik türler. Dünyada bitki bölgeleri, bitki toplulukları. |
Ders Kaynakları |
Biyocoğrafya-Ali Gök (Editör)
Biyocoğrafya-Murat Türkeş |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyocoğrafya Tarihi | |
2 | Dağılış Örüntüleri: Yuvayı Bulmak | |
3 | Komüniteler ve Ekosistemler: Birlikte Yaşama | |
4 | Biyoçeşitlilik Örüntüleri | |
5 | Levha Tektoniği | |
6 | Evrim, Değişimin Kökeni | |
7 | Adalar Üzerinde Yaşam, Ölüm ve Evrim | Ders |
8 | Sınav | Ders |
8 | Evrimden Yaşam Örüntülerine | |
10 | Okyanuslardaki Örüntüler, Geçmişteki Yaşam | |
11 | Günümüze Zemin Hazırlamak | Ders |
12 | Antroposen | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki ve hayvan coğrafyası hakkında temel kavramları öğrenir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Doğal ortamın en esaslı unsurlarından olan bitki ve hayvan türleri, toplulukları hakkında bilgiler edinir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bitki ve hayvan türlerinin dağılışında, doğal gelişmelerin yerini insanın aldığını gerçeğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki ve hayvan coğrafyası hakkında temel kavramları öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Doğal ortamın en esaslı unsurlarından olan bitki ve hayvan türleri, toplulukları hakkında bilgiler edinir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bitki ve hayvan türlerinin dağılışında, doğal gelişmelerin yerini insanın aldığını gerçeğini öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |