Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarihi Coğrafya | COĞ344 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Arkeoloji ve tarih gibi bilim dallarından elde edilen veriler ışığında geçmiş coğrafyalara interdisipliner bir bakış açısı kazandırmak |
Ders İçeriği |
Coğrafya ile tarih ve arkeoloji bilimleri arasında bağlantı kurmak |
Ders Kaynakları |
R.A. BUTLIN - Historical Geography
O. GÜMÜŞÇÜ - Tarihi Coğrafya Antik Çağ Türkiye Kentleri, E. Güney, İstanbul, 2000. Antik Çağ Türkiye Tarihi Coğrafya Bölgeleri, E. Güney, İstanbul, 2000. Anadolu’da Türk Aşiretleri, A. Refik. İstanbul 1989. Anadolu Arkeolojisinin ABC’si, V. Sevin, İstanbul, 2000. Osmanlı İmparatorluğunda Aşiretleri İskan Teşebbüsü, C. Orhonlu, İstanbul 1963. Türkiye’deki Tarihsel Adlar. B. Umar. İstanbul 1993. XVIII. Yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu’nun İskan Siyaseti. Y. Halaçoğlu, Ankara 1988. Tarihi Coğrafya, O.Gümüşcü, İstanbul, 2006. Leonard Guelke,On Rethinking Historical Geography, Area, Vol. 7, No. 2 (1975), pp. 135-138 Arif Müfid Mansel, Türkiye'nin Arkeoloji, Epigrafi ve Tarihi Coğrafyası İçin Bibliyografya, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 1993 J. Fairgrieve and J. L. Myres; The Content of Historical Geography,The Geographical Teacher, Vol. 11, No. 1 (Spring, 1921: 40-43 Butlin, R. A. (1993). Historical Geography, Through the Gates of Space and Time. Edward Arnold, London. Kevin J. Edwards and Peter Jones, The Methodology of Historical Geography, The Journal of Interdisciplinary History, Vol. 7, No. 1 (Summer, 1976: 187-189 Ramsay, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası, İstanbul, 1961. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 4 | 16 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarihi coğrafyanın tanımı ve kavramsal çerçevesi | |
2 | Tarihsel Coğrafya’nın tanımı ve içeriği | |
3 | Tarihi coğrafyanın gelişimi | |
3 | Tarihi coğrafyanın kaynakları | |
5 | Dünyada Tarihsel coğrafya çalışmaları | |
6 | Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası | |
8 | Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası Üzerine Sunumlar | |
8 | Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası Üzerine Sunumlar | |
9 | Strabon ve diğer antik çağ yazarlarının eserlerinde Anadolu | |
10 | Ticaret yolları, nehirler, göller, denizler ve kentler | |
11 | Göç yolları, tarihin akışına yön veren coğrafi değişimler. | |
14 | Seminer | |
14 | Seminer | |
14 | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihi coğrafya konusunda interdisipliner bir bakış açısı kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal bilimlerin çeşitli branşlarına (arkeoloji, tarih gibi) ilgiyi arttırır | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tarih ve coğrafya bilimleri arasında bağlantı kurar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi coğrafya konusunda interdisipliner bir bakış açısı kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal bilimlerin çeşitli branşlarına (arkeoloji, tarih gibi) ilgiyi arttırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarih ve coğrafya bilimleri arasında bağlantı kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |