Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kent Bilgi Sistemleri | COĞ310 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar Labaratuvarında yazılım uygulamaları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Kent Bilgi Sistemleri teknolojilerinin tanımı, çalışma ve işleme prensiplerinin anlaşılması ve Kentsel alan kapsamını içeren konuların bilgisayar ortamında işlenmesi, analizi ve sonuçlarının haritalanmasının öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Coğrafi Bilgi Sistemleri Giriş, Kent Bilgi Sistemleri ve Bileşenleri, Topoloji, İlişkisel Veri Tabanları, Ağ Analizleri |
Ders Kaynakları |
Gürol BANGER, 2011. "Kent Bilgi Sistemlerinin Esasları" Nobel Yayınları
Yomralıoğlu, T., 2000. Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Seçil Ofset. İstanbul. De By, R.A. and Huisman, O., 2009, Principles of Geographic Information Systems An introductory textbook, ITC, Netherlands. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | Ders |
2 | Kent bilgi istemine giriş | Ders |
3 | KBS’ye İlişkin Kavramlar | Ders |
4 | Kentsel Bilgi ve Mekansal Veri | Ders |
5 | KBS’nin Kullanım ve Uygulama Alanları | Ders |
6 | KBS Verileri, Kaynakları ve Kalitesi | Ders |
7 | KBS’de Mekansal Veri Analizleri | Ders |
8 | Topoloji ve Topoloji Kuralları | Ders |
9 | Veri Yönetimi | Ders |
10 | Coğrafi Veri Tabanı İlişkisel Yapısı | Ders |
11 | Ağ Analizleri (Yol Verisi Hazırlanması ve Özellikleri) | Ders |
12 | Ağ Analiz Uygulamaları | Ders |
13 | KBS’de Veri Görselleştirmesi | Ders |
14 | KBS Örnek Çalışmalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kent bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kent bilgi sistemlerinin elemanlarını listeler | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kent bilgi sistemlerinde karşılaşılan sorunları tartışır | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kent bilgi sistemlerinde kullanılan metotları açıklar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kent bilgi sisteminin tanımını yapar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kent bilgi sisteminin gerekliliğini tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kent bilgi sistemlerinin elemanlarını listeler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kent bilgi sistemlerinde karşılaşılan sorunları tartışır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kent bilgi sistemlerinde kullanılan metotları açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kent bilgi sisteminin tanımını yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |