Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Jeomorfolojik Araştırma Yöntemleri | COĞ320 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeni teknolojilerin devreye girişi ile beraber jeomorfolojik çalışmalarda önemli gelişmeler meydana gelmiştir. Özellikle bu araştırmalarda kullanılan alet ve ekipmanlar daha modernize edilmişlerdir. Litolojik formasyonlarda yaş tespit yöntemleri artmıştır. Geniş bir yelpazede yeralan bu gelişmelerle beraber jeomorfolojik çalışmalarda da yeni yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Öğrencilere bu yaklaşımlar hakkında bilgi vermek, jeomorfolojik çalışmaların esas ve usullerini onlara öğretmek. |
Ders İçeriği |
Jeomorfolojik araştırmalarda kullanılan yöntemler. Haritalama yöntemleri, Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve Uzaktan Algılama yöntemleri. Topografik haritalarında yapı ve drenajın belirlenmesi, profiller ve yorumlama, hava fotoları, uydu görüntüleri yorumlama. |
Ders Kaynakları |
Kuvaterner Bilimi-Nizamettin Kazancı, Alper Gürbüz (Editörler)
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) Kuvaterner Bilimi-Nizamettin Kazancı, Alper Gürbüz (Editörler) Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,88 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Jeomorfolojiye Giriş ve Araştırma Yöntemlerinin Temelleri | Tartışmalı Ders |
1 | Jeomorfolojik Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
2 | Haritalama Yöntemleri ve Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Glasyal ve Periglasyal Jeomorfoloji Çalışmaları | |
3 | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve Temel İlkeler | Tartışmalı Ders |
3 | Deniz Seviyesi Değişiklikleri ve Denizel Taraçalar | |
4 | Uzaktan Algılama Yöntemlerine Giriş ve Kullanım Alanları | Tartışmalı Ders |
4 | Akarsu Rejimleri ve Taraça Sistemleri | |
5 | Hava Fotoğraflarının Kullanımı ve Yorumlanması | Tartışmalı Ders |
5 | Plüviyal Göller ve Taraça Sistemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Jeomorfolojik verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için çeşitli araç ve teknikleri kullanarak saha çalışmaları gerçekleştirmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Jeomorfolojik araştırmalarda kullanılan temel yöntemleri (haritalama, CBS, uzaktan algılama, yaşlandırma teknikleri vb.) anlamak ve uygulamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jeomorfolojik verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için çeşitli araç ve teknikleri kullanarak saha çalışmaları gerçekleştirmek. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Jeomorfolojik araştırmalarda kullanılan temel yöntemleri (haritalama, CBS, uzaktan algılama, yaşlandırma teknikleri vb.) anlamak ve uygulamak. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |