Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Jeomorfolojik Araştırma Yöntemleri | COĞ320 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA |
Amaç |
Yeni teknolojilerin devreye girişi ile beraber jeomorfolojik çalışmalarda önemli gelişmeler meydana gelmiştir. Özellikle bu araştırmalarda kullanılan alet ve ekipmanlar daha modernize edilmişlerdir. Litolojik formasyonlarda yaş tespit yöntemleri artmıştır. Geniş bir yelpazede yeralan bu gelişmelerle beraber jeomorfolojik çalışmalarda da yeni yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Öğrencilere bu yaklaşımlar hakkında bilgi vermek, jeomorfolojik çalışmaların esas ve usullerini onlara öğretmek. |
Ders İçeriği |
Jeomorfolojik araştırmalarda kullanılan yöntemler. Haritalama yöntemleri, Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve Uzaktan Algılama yöntemleri. Topografik haritalarında yapı ve drenajın belirlenmesi, profiller ve yorumlama, hava fotoları, uydu görüntüleri yorumlama. |
Ders Kaynakları |
Kuvaterner Bilimi-Nizamettin Kazancı, Alper Gürbüz (Editörler)
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) Kuvaterner Bilimi-Nizamettin Kazancı, Alper Gürbüz (Editörler) Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,88 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Jeomorfolojiye Giriş ve Araştırma Yöntemlerinin Temelleri | Tartışmalı Ders |
2 | Haritalama Yöntemleri ve Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
3 | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve Temel İlkeler | Tartışmalı Ders |
4 | Uzaktan Algılama Yöntemlerine Giriş ve Kullanım Alanları | Tartışmalı Ders |
9 | Topografik Haritaların Yapısı ve Yorumlanması | |
6 | Uydu Görüntülerinin Kullanımı ve Yorumlanması | |
7 | Jeomorfolojik Verilerin CBS ile Entegre Edilmesi | |
8 | Uzaktan Algılama Verilerinin Jeomorfolojik Araştırmalarda Kullanımı | |
9 | Topografik Haritaların Yapısı ve Yorumlanması | |
10 | Drenaj Sistemlerinin Haritalanması ve Analizi | |
11 | Saha Çalışması ve Veri Toplama Yöntemleri | |
12 | Arazi Profilleri ve Profillerin Çizimi | |
13 | Profillerin Jeomorfolojik Yorumlanması | |
14 | Jeomorfolojide Yaşlandırma Yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Jeomorfolojik süreçlerin zaman ve mekân üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla farklı veri kaynaklarını entegre ederek bilimsel çözümler geliştirmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Jeomorfolojik araştırmalarda kullanılan temel yöntemleri (haritalama, CBS, uzaktan algılama, yaşlandırma teknikleri vb.) anlamak ve uygulamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Jeomorfolojik verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için çeşitli araç ve teknikleri kullanarak saha çalışmaları gerçekleştirmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jeomorfolojik süreçlerin zaman ve mekân üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla farklı veri kaynaklarını entegre ederek bilimsel çözümler geliştirmek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | ;
Jeomorfolojik araştırmalarda kullanılan temel yöntemleri (haritalama, CBS, uzaktan algılama, yaşlandırma teknikleri vb.) anlamak ve uygulamak. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ;
Jeomorfolojik verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için çeşitli araç ve teknikleri kullanarak saha çalışmaları gerçekleştirmek. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 4,67 | 4,33 | 5 | 5 | 4 | 4,67 | 4 | 3 | 3,33 | 4,33 | 3 | 5 | 5 | 4,33 |