Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarım Coğrafyası | COĞ338 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarım Coğrafyası dersi ile öğrencilere tarımsal faaliyetlerin doğuşu, gelişimi ve tarımsal faaliyetleri etkileyen fiziki ve beşeri coğrafya koşullarını öğretmektir. Ayrıca dünya tarım bölgelerinin öğretilmesi de hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Tarım Öncesi dönem, Tarımsal faaliyetlerin doğuşu ve gelişimi, Geçmişten günümüze tarımsal faaliyetlerde yaşanan devrimler, Tarımsal faaliyetleri etkileyen fiziki ve beşeri faktörler, Dünya tarım bölgeleri |
Ders Kaynakları |
Genel Beşeri ve iktisadi Coğrafya, İ. Atalay, Yeni Çağ Basım Yayım, Ankara, 1991.
Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, S. Karabağ ve S. Şahin, Ankara, 2003. Hayati Doğanay, Ogün Coşkun, 2020. Tarım Coğrafyası, Pegem Yayınları Erol Tümertekin, Nazmiye Özgüç, 2006. Ekonomik Coğrafya (Kalkınma ve Küreselleşme). Çantay Kitabevi. Mesut Doğan, Özlem Sertkaya Doğan, 2019. Beşeri ve Ekonomik Coğrafya. Pegem Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarım Coğrafyası (Tanım ve kavramlar) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Tarım Öncesi Dönem | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Tarımsal Faaliyetlerin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi (Hayvanların Evcilleştirilmesi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Tarımsal Faaliyetlerin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi (Bitkilerin Evcilleştirilmesi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Tarımsal Faaliyetlerin Gelişim Aşamaları ve Devrimler (Birinci Tarım devrimi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Tarımsal Faaliyetlerin Gelişim Aşamaları ve Devrimler (İkinci Tarım Devrimi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Tarımsal Faaliyetlerin Gelişim Aşamaları ve Devrimler (Üçüncü Tarım devrimi-Yeşil Devrim) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Tarım Faaliyetlerini Etkileyen Fiziki Coğrafya Koşulları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Tarım Faaliyetlerini Etkileyen Beşerî Coğrafya Koşulları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Başlıca Tarım Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Dünya Tarım Bölgeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Dünya Tarım Bölgeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Organik Tarım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünya tarım bölgeleri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Başlıca tarım faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tarım faaliyetlerini etkileyen coğrafi faktörler ile ilgili bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tarımsal faaliyetlerin gelişimi ve tarım devrimleri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tarım Coğrafyası hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünya tarım bölgeleri hakkında bilgi sahibi olunur | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
Başlıca tarım faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olunur | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
Tarım faaliyetlerini etkileyen coğrafi faktörler ile ilgili bilgi sahibi olunur | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Tarımsal faaliyetlerin gelişimi ve tarım devrimleri hakkında bilgi sahibi olunur | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Tarım Coğrafyası hakkında bilgi sahibi olunur | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |