Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beşeri Coğrafya Arazi Uygulamaları | COĞ336 | 6 | 1 + 3 | 7,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Beşeri Coğrafya alan çalışmalarında kullanılan yöntem ve teknikleri ile bunlardan ne şekilde yararlanılabileceğinin kavratılması |
Ders İçeriği |
Arazi çalışmalarının önemi, kırsal nüfus, kırsal yerleşme, kırsal ekonomi, kırsal arazi kullanımı, tarım coğrafyası, kırsal çevre sorunları, kentsel nüfus, kentsel yerleşmeler, kentsel çevre sorunları, kent ekonomisi, kentsel planlama, kent içi arazi kullanımı, sanayi coğrafyası. |
Ders Kaynakları |
ALİAĞAOĞLU, A., ve UĞUR, A., 2012, Şehir Coğrafyası, Nobel Yayınları, Ankara.
LYNCH, K., 2010, Kent İmgesi, İşBankası Yayınları, İstanbul. KARAKAŞ, E., 2002, “Kuruluş Yeri Açısından Erdil Yağ Fabrikası (Elazığ)”, Fırat Üniv. Sosyal Bil., Der., Elazığ. MUTLUER, M., 1995, Denizli Sanayi,Denizli sanayi Odası Yayınları, Denizli. ÖZGÜÇ, N., 1984, Beşeri Coğrafya’da Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri, İ.Ü. Edb. Fak.Yay No: 2511, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 8 | 2 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 6 | 2 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 8 | 32 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 2 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,75 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Beşeri coğrafya ve arazi çalışmaları | Ders |
2 | Kırsal nüfus çalışma örnekleri | Ders |
3 | Kırsal yerleşme çalışma örnekleri | |
4 | Kırsal ekonomi çalışma örnekleri | |
5 | Kırsal arazi kullanımı çalışma örnekleri | |
6 | Kırsal çevre sorunları örnek çalışmalar | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Tarım coğrafyası çalışma örnekleri | |
9 | Kentsel nüfus çalışma örnekleri | |
10 | Kentsel yerleşme çalışma örnekleri | |
11 | Kentsel çevre sorunları çalışma örnekleri | |
12 | kent suç çalışmaları | Gösterim |
13 | Kentsel planlama ve kent içi arazi kullanım örnekleri | |
14 | Sanayi coğrafyası çalışma örnekleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Beşeri coğrafyada arazi çalışmalarının önemini açıklar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanayi coğrafyası çalışmalarında nelere dikkat edilmesi gerektiğini söyler | Sözlü Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kent içi arazi kullanımındaki farklılıkların sebeplerini bilir. | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Kırsal yerleşmelerin bölgelere göre önemli farklılıklar gösterebileceğini söyler. | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Kırsal arazi kullanımındaki farklılıkların sebeplerini açıklar | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri coğrafyada arazi çalışmalarının önemini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanayi coğrafyası çalışmalarında nelere dikkat edilmesi gerektiğini söyler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kent içi arazi kullanımındaki farklılıkların sebeplerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırsal yerleşmelerin bölgelere göre önemli farklılıklar gösterebileceğini söyler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırsal arazi kullanımındaki farklılıkların sebeplerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |