Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
CBS ve Uzaktan Algılama Arazi Uygulamaları | COĞ312 | 6 | 1 + 3 | 7,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uzaktan Algılama ile ilgili temel kavramların öğretilmesinden sonra ENVI yazılımı aracılığıyla Görüntü İşlemeye yönelik uygulamalar yapılmaktadır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı Uzaktan Algılama ile ilgili temel kavramları ve teknikleri öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Uzaktan Algılama Nedir? Kullanım Alanları Nerelerdir? Uzaktan Algılamanın Tarihsel Gelişimi Uzaktan Algılama veri Kaynakları ve Değerlendirme hakkında Ön Bilgi Elektromanyetik Radyason, Elektromanyetik dalgalar ve Elektromanyetik spektrum nedir? Uzaktan Algılamada Sensör Sistemleri ve Algılama Çeşitleri Hava Fotoğraflarının Özellikleri Uydu Görüntülerinin Özellikleri Uzaktan Algılama Terimleri Sayısal veri Görüntülerinin Yapısı Spektral, Mekansal, Radyometrik ve Zamansal Çözümleme Sayısal Uydu Görüntüleri için Veri formatları Görüntü ön işleme Geometrik hatalar ve Yer Noktaları Uzaktan Algılama Yazılımları ve ENVI yazılımı |
Ders Kaynakları |
Atay, H., Gezgin, H. (2016) Uzaktan Algılama Uygulamaları-I Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Avdan, U., Çömert, R., Deveci, H. S. (2016) Uzaktan Algılama Uygulamaları II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Sesören,A.1999. Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar,Mart Matbaacılık,İstanbul Tatar,Y.,Tatar,O. 2006. Jeolojide Uzaktan Algılama,Cumhuriyat Üniv.Yay.No:102, Sivas Çubukçu, K. M. (2015). Planlamada ve Coğrafyada Temel İstatistik ve Mekansal İstatistik. Ankara: Nobel Yayınevi Lilesand,T.Kiefer,R.F.,Chipman,J. 2008.Remote Sensing and Image Interpretation,USA Schowengert,R.A., 1997.Remote Sensing, Models and Methods for Image Processing, Academic Press,USA |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 6 | 90 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 181 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uzaktan algılamada temel kavramalar | |
2 | Geometrik düzeltme fonksiyonları ve ortafo üretimi | |
3 | Görüntü zenginleştirme yöntemleri | |
4 | Görüntü mozaikleme ve düzeltme işlemleri | |
5 | Kontrolsüz ve kontrollü sınıflandırma | |
6 | Topografik analizler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Optik değişim algılama | |
9 | Model üretme, harita çıktısı hazırlama | |
10 | Landsat uydu görüntülerinin indirilmesi | |
11 | Seminer sunumları | |
11 | Seminer sunumları | |
11 | Seminer sunumları | |
11 | Seminer sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uzaktan Algılama İle İlgili temel Kavramları Öğrenir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Uzaktan Algılama ile araziden topladığı verileri nasıl düzenleyeceğini öğrenir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Uydu Görüntüsü Sınıflandırabilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Algılama İle İlgili temel Kavramları Öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uzaktan Algılama ile araziden topladığı verileri nasıl düzenleyeceğini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uydu Görüntüsü Sınıflandırabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |