Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çok Kriterli Karar Verme | İŞL5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Amaç |
Öğrencilere, çok kriterli karar verme problemlerini sistematik bir yaklaşımla çözme yeteneği kazandırmaktır. Çok kriterli karar verme süreç ve tekniklerinin aşamalarını, içeriklerini, benzerlik ve farklılıklarını, ayrıntılı bir şekilde derinlemesine irdelemek, teorik bilgilerin, literatürdeki uygulamalarını araştırarak teori ve pratiği birleştirme yeteneği kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri ile bu konudaki uygulamalar ve makaleleri kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Bahadır Yıldırım, Emrah Önder, Dora Yayıncılık (2015)
Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri konusunu kapyasan bütün makale ve diğer yayınlar. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 16 | 1 | 16 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karar Vermeye Giriş ve Çok Kriterli Karar Verme | Tartışmalı Ders |
2 | Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) Yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Analitik Ağ Süreci (ANP) Yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | TOPSIS Yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | DEMATEL Yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | DEMATEL Yöntemi ve Bütünleşik Uygulamalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | VIKOR Yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | VİZE SINAVI | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | VIKOR Yöntemi ve Bütünleşik Uygulamalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Gri İlişkisel Analiz yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Bütünleşik AHP ve Gri İlişkisel Analiz yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | ELECTRE yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | ELECTRE yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Değerlendirme ve Sonuç | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilerin Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri konusuna vakıf olabilmeleri | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrencilerin iş hayatında karşılaşılabilecek sorunlara bu yöntemlerle cevap bulmaya çalışmalarının sağlanması hedeflenmektedir. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilerin Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri konusuna vakıf olabilmeleri | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 |
Öğrencilerin iş hayatında karşılaşılabilecek sorunlara bu yöntemlerle cevap bulmaya çalışmalarının sağlanması hedeflenmektedir. | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 |