EN
  • Anasayfa
  • İŞL5001 Çok Kriterli Karar Verme (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5001 - Çok Kriterli Karar Verme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çok Kriterli Karar Verme İŞL5001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA
Ders Veren Doç. Dr. Gözde KOCA
Amaç

Öğrencilere, çok kriterli karar verme problemlerini sistematik bir yaklaşımla çözme yeteneği kazandırmaktır. Çok kriterli karar verme süreç ve tekniklerinin aşamalarını, içeriklerini, benzerlik ve farklılıklarını, ayrıntılı bir şekilde derinlemesine irdelemek, teorik bilgilerin, literatürdeki uygulamalarını araştırarak teori ve pratiği birleştirme yeteneği kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders, Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri ile bu konudaki uygulamalar ve makaleleri kapsamaktadır.

Ders Kaynakları Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Bahadır Yıldırım, Emrah Önder, Dora Yayıncılık (2015)
Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri konusunu kapyasan bütün makale ve diğer yayınlar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 10
Ödev 2 10
Ödev (Sunum) 30
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 16 1 16
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Karar Vermeye Giriş ve Çok Kriterli Karar Verme Tartışmalı Ders
2 Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) Yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Analitik Ağ Süreci (ANP) Yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 TOPSIS Yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
5 DEMATEL Yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 DEMATEL Yöntemi ve Bütünleşik Uygulamalar Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 VIKOR Yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 VİZE SINAVI Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 VIKOR Yöntemi ve Bütünleşik Uygulamalar Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 Gri İlişkisel Analiz yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Bütünleşik AHP ve Gri İlişkisel Analiz yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 ELECTRE yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 ELECTRE yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Değerlendirme ve Sonuç Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencilerin Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri konusuna vakıf olabilmeleri Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrencilerin iş hayatında karşılaşılabilecek sorunlara bu yöntemlerle cevap bulmaya çalışmalarının sağlanması hedeflenmektedir. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrencilerin Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri konusuna vakıf olabilmeleri 3 4 3 2 5 2 2 2 5 4 2 3
Öğrencilerin iş hayatında karşılaşılabilecek sorunlara bu yöntemlerle cevap bulmaya çalışmalarının sağlanması hedeflenmektedir. 5 5 3 2 5 2 3 2 5 4 2 3