Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletme | İŞL5003 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, video destekli |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nur Kuban TORUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletme dersinin amacı, dijital dönüşümü kavramak, alt bileşenlerini tanımak ve onları işimizde yaşamamızda nasıl kullanabileceğimizi öğretmektir. Bu amaçla : Büyük veri, bulut bilişim sistemleri, nesnelerin interneti, arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, 3D yazıcılar, yapay zeka ve makine öğrenmesi, kuantum bilgisayar, adaptif robotik sistemler, siber güvenlik sistemleri, toplum 5.0 , tarım 4.0 , geleceğin meslekleri ve bir işletmeyi dijital iş yerine dönüştürme konusunda öğrenim verilmektedir. Dönem sonunda öğrencilerin bir firmanın dijital dönüşüm konusunda eksikliklerini fark edebilme, bu eksiklikleri tamamlamak için nasıl bir yol haritası çizebileceği konusunda uzman görüşü verebilme yetisine sahip beceriler kazanması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Büyük veri, bulut bilişim sistemleri, nesnelerin interneti, arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, 3D yazıcılar, yapay zeka ve makine öğrenmesi, kuantum bilgisayar, adaptif robotik sistemler, siber güvenlik sistemleri, dijital iş yerine dönüşmek, toplum 5.0 , tarım 4.0 ve geleceğin meslekleri |
Ders Kaynakları |
Sosyal Bilimlerde İstatistiksel Uygulamalar (SPSS, EVİEWS, R, Amos, Stata ve Gauss İle) ( 1. Basım)
R Programlama ile Endüstri 4.0 ve Teknolojilerinin Bilinirlik Düzeylerinin Ölçülmesi Üzerine Bir Uygulama
TORUN NUR KUBAN
Yayınevi : Efe Akademi
ISBN : 9786254445378
Gürcan Banger, "Endüstri 4.0 Uygulama ve Dönüşüm Rehberi", Dorlion Yayınları, Ankara Ufuk Turhan, "T- İnsan", Ceres Yayınları, Kişisel Gelişim, İstanbul, 2017. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1. Endüstri 4.0 Tasarım İlkeleri ve Kavramsal Çerçeve | Tartışmalı Ders |
2 | Büyük Veri | Beyin Fırtınası |
3 | Bulut Bilişim Sistemleri | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Nesnelerin İnterneti | Ders Beyin Fırtınası |
5 | Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Eklemeli Üretim Sistemleri( 3D Yazıcılar) | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
7 | Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
8 | Kuantum Bilgisayar/ Ara Sınav | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
9 | Adaptif Robotik Sistemler | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
10 | Siber Güvenlik Sistemleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
11 | Dijital İş Yerine Dönüşmek | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
12 | Toplum 5.0/ Tarım 4.0/ Geleceğin Meslekleri | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
13 | Öğrenci ödev sunumları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Öğrenci ödev sunumları | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde Endüstri 4.0 teknolojilerinin önemini ve kullanım alanlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Büyük veri ve Bulut Bilişim Sistemleri teknolojilerini tanır kullanım alanlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve nesnelerinin interneti teknolojilerini tanır. Kullanım alanlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
3D baskı makinelerini tanır. Kullanım alanlarını bilir, fikir geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yapay zeka ve makine öğrenmesi nedir bilir. Aralarındaki bağlantıyı kurar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde Endüstri 4.0 teknolojilerinin önemini ve kullanım alanlarını bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Büyük veri ve Bulut Bilişim Sistemleri teknolojilerini tanır kullanım alanlarını bilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
Arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve nesnelerinin interneti teknolojilerini tanır. Kullanım alanlarını bilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
3D baskı makinelerini tanır. Kullanım alanlarını bilir, fikir geliştirir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Yapay zeka ve makine öğrenmesi nedir bilir. Aralarındaki bağlantıyı kurar. | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |