EN
  • Anasayfa
  • İŞL5004 E-Ticaret (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5004 - E-Ticaret
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
E-Ticaret İŞL5004 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencinin temel e-pazarlama ilkeleriyle, kavramlarıyla ve yeni pazarlama yaklaşımlarıyla tanışmasını sağlamaktır. Ayrıca, bu ders pazarlama ile ilgili yeni teknolojiler üzerinde odaklanacaktır.

Ders İçeriği

Öğrencinin, işletmenin ürün ve satış stratejilerine göre E-Ticaret müşterilerini belirleyebilmesini; müşteri özelliklerine göre internet üzerinden veri tabanı oluşturarak pazarlama/satış stratejilerinin oluşturulmasına yardımcı olabilmesini, işletmenin satış strateji ve politikaları ile müşteri özelliklerine göre, E-Satış yapabilmesini, işletme, pazar ve teknolojik gelişmelere göre web sayfasında satış bölümü ile ilgili güncellemeleri yaptırabilmesini sağlamaktır.

Ders Kaynakları İbrahim Kırcova ve Pınar Öztürk, İnternette Ticaret ve Hukuksal Sorunlar, İstanbul Ticaret Odası Yayınları Yayın No.2000-29.
İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Basım Yayım, 2005, İstanbul
İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Basım Yayım, 2005, İstanbul.
Şule Özmen, Ağ ekonomisinde yeni ticaret yolu e-ticaret : elektronik ticaret, İstanbul Bilgi Üniversitesi,2006, İstanbul.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 E-Pazarlama dersine giriş. E-pazarlama dersinin temel amaçları ve dersle ilgili temel kaynaklar.
2 İnternet teknolojilerinin gelişimi. E-pazarlama temelinde internetle ilgili temel kavramlar.
3 E-pazarlamanın tanımı. E-pazarlamanın temel unsurları ve özellikleri.
4 E-Pazar ve pazarlama çevresi. Elektronik tüketici ve endüstriyel pazarların özellikleri. Online pazarlama temelinde B2B, B2C ve C2C pazarlarının özellikleri.
5 E-pazarlama bilgi sistemi. E-pazarlama araştırması ve e-pazarlama araştırma süreci.
6 Elektronik pazarlama temelinde pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
7 Online tüketici davranışları. E-pazarlama ile ilgili tüketici davranışını etkileyen faktörler.
8 İnternet teknolojileri üzerinden alışveriş. Sanal alışveriş modelleri.
9 E-pazarlama karması unsurları. E-pazarlama stratejilerinin oluşturulması.
10 Online ürün ve ürün yönetimi. E-pazarlamada ürün kavramı, ürün tipleri ve ürün stratejileri.
11 Online dağıtım kararları. Temel online dağıtım kanalları.
12 E-pazarlamayla ilgili fiyat ve fiyatlandırma yöntemleri.
12 E-pazarlamayla ilgili fiyat ve fiyatlandırma yöntemleri
13 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri.
13 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam, Halka ilişkiler, kişisel satış ve satış tutundurma
14 E Reklam
14 Reklam, Halka ilişkiler, kişisel satış ve satış tutundurma.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
5.4. E-pazarlamayla ilgili online dağıtımla ilgili kavramları ve dağıtım kanalındaki aracıları açıklar.
1. Öğrenciler e-pazarlama ile ilişkili temel internet kavramlarını tanımlayabilecektir.
3. Öğrenciler e-pazarlama bilgi sistemleri ve e-pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir.
Öğrenciler e-pazarlama ile ilişkili temel internet kavramlarını tanımlayabilecektir. Bir e-pazarlama planı geliştirmek için internet teknolojilerin konusundaki kavramları kavramını tanımlar.
2.1. E-pazar kavramını tanımlar.
1.1. Bir e-pazarlama planı geliştirmek için internet teknolojilerin konusundaki kavramları kavramını tanımlar.
2.2.E pazarlama temelinde B2B, B2C ve C2C pazarlarının özelliklerini tanımlar.
2. Öğrenciler elektronik pazarları analiz edebilecektir.
5.2. Online ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar.
4.2. E-pazarlama bağlamında pazar bölümlendirme tiplerini tanımlar.
4. Öğrenciler e-pazarlamayla ilgili pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilir.
5.3. E-pazarlama konusunda fiyatla ilgili kavramları ve fiyatlandırma yöntemlerini tanımlar.
1.2.İnternet ve e-pazarlamadaki gelişmeleri tanımlar.
5.5. E-pazarlamayla ilgili tutundurma ve tutundurma karması elemanlarını tanımlar.
4.1. E-pazarlamayla ilgili pazar bölümlemeyi açıklar.
5. Öğrenciler e-pazarlama karması stratejilerini açıklayabilecektir.
4.3. E-pazarlama ile ilgili konumlandırmaya tanımlar.
5.1. E-pazarlama karması elemanlarını tanımlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
5.4. E-pazarlamayla ilgili online dağıtımla ilgili kavramları ve dağıtım kanalındaki aracıları açıklar. - - - - - - - - - - - -
1. Öğrenciler e-pazarlama ile ilişkili temel internet kavramlarını tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
3. Öğrenciler e-pazarlama bilgi sistemleri ve e-pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler e-pazarlama ile ilişkili temel internet kavramlarını tanımlayabilecektir. Bir e-pazarlama planı geliştirmek için internet teknolojilerin konusundaki kavramları kavramını tanımlar. - - - - - - - - - - - -
2.1. E-pazar kavramını tanımlar. - - - - - - - - - - - -
1.1. Bir e-pazarlama planı geliştirmek için internet teknolojilerin konusundaki kavramları kavramını tanımlar. - - - - - - - - - - - -
2.2.E pazarlama temelinde B2B, B2C ve C2C pazarlarının özelliklerini tanımlar. - - - - - - - - - - - -
2. Öğrenciler elektronik pazarları analiz edebilecektir. - - - - - - - - - - - -
5.2. Online ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar. - - - - - - - - - - - -
4.2. E-pazarlama bağlamında pazar bölümlendirme tiplerini tanımlar. - - - - - - - - - - - -
4. Öğrenciler e-pazarlamayla ilgili pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - -
5.3. E-pazarlama konusunda fiyatla ilgili kavramları ve fiyatlandırma yöntemlerini tanımlar. - - - - - - - - - - - -
1.2.İnternet ve e-pazarlamadaki gelişmeleri tanımlar. - - - - - - - - - - - -
5.5. E-pazarlamayla ilgili tutundurma ve tutundurma karması elemanlarını tanımlar. - - - - - - - - - - - -
4.1. E-pazarlamayla ilgili pazar bölümlemeyi açıklar. - - - - - - - - - - - -
5. Öğrenciler e-pazarlama karması stratejilerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
4.3. E-pazarlama ile ilgili konumlandırmaya tanımlar. - - - - - - - - - - - -
5.1. E-pazarlama karması elemanlarını tanımlar. - - - - - - - - - - - -