EN
  • Anasayfa
  • İŞL5007 Girişimcilik ve Kurumsal Yönetim (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5007 - Girişimcilik ve Kurumsal Yönetim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Girişimcilik ve Kurumsal Yönetim İŞL5007 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Gürkan HAŞİT
Ders Veren
Amaç

Girişimcilik, KOBİ, Aile İşletmesi, Kurumsallaşma ve Kurumsal Yönetim kavramlarını açıklamaktır.

Ders İçeriği

Girişimcilik, KOBİ, Aile İşletmesi, Kurumsallaşma ve Kurumsal Yönetim kavramları.

Ders Kaynakları Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009.
Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008.
Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004.
Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları.
İnternet Kaynakları
Girişimcilikle ilgili güncel dergiler
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 195
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Girişimcilikle ilgili temel kavramlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
2 Girişimciliğin temelleri ve gelişimi, ekonomik kalkınmada girişimciliğin rolü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
3 Girişimcilik türleri, bireysel girişimcilik özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
4 Girişimcilikte değer yaratan kavramlar ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
5 İş fikri bulma Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
6 İşletmelerin hukuksal yapıları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
7 Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma
8 İş planı ve kadın girişimcilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
9 Türkiye ve Dünya ekonomisinde KOBİLER ( önemi, tanımı, sorumlulukları, v.b.) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
10 Aile işletmeleri kavramı ( önemi, tanımı, özellikleri v.b.) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
11 Aile İşletmelerinde Yaşanan Temel Sorunlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
12 Kurumsallaşma ve Kurumsal Yönetim Kavramları ( önemi, tanımı, tarihsel gelişimi, v.b.) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
13 OECD Kurumsal Yönetim İlkeleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
14 Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Aile işletmelerinin önemini, özelliklerini ve yaşadıkları sorunları bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kurumsallaşma, kurumsal yönetim, kurumsal yönetim ilkeleri kavramları hakkında bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir 3 1 4 2 5 4 3 2 3 3 2 1
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. 3 1 4 2 5 4 3 2 3 3 2 1
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. 3 2 4 3 3 4 3 2 3 3 2 4
Aile işletmelerinin önemini, özelliklerini ve yaşadıkları sorunları bilir. 3 1 4 2 5 4 3 2 3 3 2 1
Kurumsallaşma, kurumsal yönetim, kurumsal yönetim ilkeleri kavramları hakkında bilgi sahibidir. 3 1 4 2 5 4 3 2 3 3 2 1