Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Güncel Pazarlama Konuları | İŞL5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Eğitim, Sınıf İçi Tartışma, Vaka Analizi, Grup Projesi |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin ana amacı, pazarlama alanında yeni gelişen trendleri öğrencilerin tanımlayabilme ve açıklayabilme yetilerini geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Ders oturumları öğrencinin aktif katılımını gerektiren, haftalık belirlenmiş çalışma konuları hakkında etkileşimli ders anlatımlarını, öğrenilerin proje sunumlarını ve projeler hakkında sınıf içi tartışmaları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Varinli, İnci (2012). 'Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar', 3. Baskı, Detay Yayıncılık
Varinli, İnci ve Kahraman Çatı (2010). 'Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler', 2. Baskı, Detay Yayıncılık Güncel Pazarlama Konularına ilişkin güncel makale ve akademik eserler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlamaya ilişkin genel bilgiler ve kavramlar | Ders |
2 | Pazarlama teorisi, eleştirel düşünce, pazarlamanın temel sorunları | Ders |
3 | Pazarlama ekolleri, 21. yüzyılda pazarlama anlayışı | |
4 | Postmodern pazarlama | Ders |
5 | Deneyimsel pazarlama | Ders |
6 | Tüketim kültürü, medyada propaganda ve manipülasyon, medya okuryazarlığı | Ders |
7 | Değer pazarlaması, izinli pazarlama, ilişkisel pazarlama | Ders |
7 | Değer pazarlaması, izinli pazarlama, ilişkisel pazarlama | Ders |
9 | Dijital pazarlama-1 (İnternet ortamında pazarlama, veri tabanlı pazarlama) | Ders |
10 | Dijital pazarlama-2 (mobil pazarlama), omni-channel ve bütünleşik pazarlama | Ders |
11 | Sürdürülebilir pazarlama, yeşil pazarlama, pazarlamanın karanlık yüzü, sosyal pazarlama | Ders |
12 | Nöropazarlama, retro pazarlama | Ders |
13 | Pazarlamada diğer trendler: etkinlik pazarlaması, amaca yönelik pazarlama | Ders |
14 | Pazarlamada diğer trendler: niş pazarlama, viral pazarlama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güncel pazarlama konularında bilgi sahibi olmak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Pazarlamanın geçmişi ile geleceği arasında köprü kurabilmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel değişim ve gelişimlerin pazarlama üzerindeki etkilerini öğrenmek ve strateji geliştirmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekonomi ve çevreye ilişkin kaynakları daha etkin kullanarak tüketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanabilirliğini arttırmak | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güncel pazarlama konularında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pazarlamanın geçmişi ile geleceği arasında köprü kurabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel değişim ve gelişimlerin pazarlama üzerindeki etkilerini öğrenmek ve strateji geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomi ve çevreye ilişkin kaynakları daha etkin kullanarak tüketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanabilirliğini arttırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |