Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmeler İçin Çevre Yönetimi | İŞL5014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, görsel sunum, soru-cevap, uygulama |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin genel amacı çevre yönetiminin sosyal, hukuki, ekonomik ve finansal boyutunun bir bütün olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir. |
Ders İçeriği |
İşletmelerde çevre yönetimi ve stratejileri |
Ders Kaynakları |
NEMLİ, Esra, (2004), Sürdürülebilir Kalkınma: Şirketlerin Çevresel ve Sosyal Yaklaşımları, Filiz Kitabevi, İstanbul.
TÜSİAD Yayın No: 2005-06/404, İstanbul. ALTUNIŞIK (DİRİK), Tuğba ve Selin Akyol, (2007), Sanayide Çevreye Duyarlı Yaklaşımlar: Temiz Üretim ve Eko-Verimlilik, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Yayın No: 693, Ankara Fidan (Erol) M. (2009), Atık Yönetimi ve Muhasebe İşlemleri, Doktora Tezi KAYA, Uğur, (2006), İşletme- Doğal Çevre İlişkilerinin Mali Tablolar Aracılığıyla Raporlanması ve Denetimi, Sermaye Piyasası Kurulu, Yayın No:201, Ankara. KIRLIOĞLU H. ve CAN, A.Vecdi (1998), Çevre Muhasebesi, Değişim Yayınları, NEMLİ, Esra, (2000), Çevreye Duyarlı İşletmecilik Ve Türk Sanayinde Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, İstanbul Sanayi Odası Yayınları, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 13 | 65 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 18 | 1 | 18 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre ve Çevre Yönetimi Kavramı | |
2 | İşletmelerin Çevresel Sorunları | Tartışmalı Ders |
3 | Çevre Yönetim Sistemi Uygulamaları, Çevre Yönetim Sistemi Standartları | |
4 | Türkiye’de Çevre Mevzuatı | |
5 | İşletmelerde Çevresel Sorumluluk, Çevreye Duyarlı İşletmecilik ve Sürdürülebilirlik Kavramları | |
6 | İşletmelerde Çevre İle İlgili Stratejiler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kyoto Protokolü - Dünya ve Türkiye üzerinde etkisi | Tartışmalı Ders |
9 | İşletmelerde Kuruluş yeri seçimi -Çevreci Binalar | Tartışmalı Ders |
10 | Çevreci Tasarım Faaliyetleri | Tartışmalı Ders |
11 | İşletmelerde Çevre ve Atık Yönetimi | |
10 | Yeşil Lojistik ve Tersine Lojistik | |
12 | İşletmelerde Çevresel Denetim, Çevresel Faaliyetlerin Kontrol ve Değerlendirmesi | |
14 | Örnek Olay Çalışması ve Proje Sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevresel stratejilerin işletmeler üzerinde uygulama alanları hakkında fikir yürütebilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Çevre mevzuatımız hakkında yorum yapabilme. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Dünyada çevre uygulamaları ve atık yönetimi hakkında fikir sahibi olma. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
İşletmeler için sürdürülebilirliğin öneminin anlaşılması. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
İşletmeler için çevresel sorumluluk konularının anlaşılması. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 |