EN
  • Anasayfa
  • İŞL5019 Marka Yönetimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5019 - Marka Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Marka Yönetimi İŞL5019 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren
Amaç

Uygulamada karşılaşılan marka stratejilerinin kavranması, markalaşma kurallarının öğrenilmesi, marka imajı, konumlandırma kavramlarının öğrenilmesi ve marka tescili ve hukuksal koruma konularında bilgilendirme

Ders İçeriği

Marka ve markalaşma, marka stratejileri, marka imajı ve konumlandırma, markalama kuralları ve marka ile ilgili hukuksal düzenlemeler konularında gerekli bilgi, örnek ve uygulamalar.

Ders Kaynakları AR, Aybeniz, Akdeniz, Marka ve Marka Stratejileri 2004, Detay yayıncılık, internet ve makaleler
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Marka kavramı, markalaşmanın tarihsel gelişimi, markanın önemi, sağladığı yararlar, günümüz pazarlamasında marka anlayışı
2 Marka ligleri, marka oluşturma kararı, gerekli önkoşullar, olası marka stratejileri
3 Markalama kuralları: Yayılma, daralma, tanıtım, reklam, kelime ve referans kuralları; Açıklamalar, örnekler
4 Markalama kuralları: Kalite, kategori, isim, genişlemeler, arkadaşlık ve jenerik kuralları; Açıklamalar, örnekler
5 Markalama kuralları: Şirket, alt marka, kardeşler, biçim ve renk kuralları; Açıklamalar, örnekler
6 Markalama kuralları: Sınırlar, istikrar, değişim, ölümlülük ve tekillik kuralları; Açıklamalar, örnekler
7 Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma, ,farklılık yaratma teknikleri
8 ara sınav
9 Marka, ambalaj ve grafik tasarım ilişkisi; tasarım, renkler, etiketler
10 Marka-tüketici iletişimi, marka değerliliği, marka bağlılığı, marka bağlılığı oluşum süreçleri, önemi
11 Marka bileşenleri, marka imajı, marka kimliği, marka kişiliği kavramları
12 Bütünleşik pazarlama iletişimi; Marka, reklam, halkla ilişkiler ilişkisi
13 Konumlandırma: Konumlandırma süreci, konumlandırma stratejisinin seçimi, yeniden konumlandırma
14 Marka tescili ve hukuksal koruma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Marka kavramını, markalaşmanın geçmişten günümüze geçirdiği evreleri ve günümüzde markalaşmanın anlam ve önemini kavramak
Günümüzde uygulanan markalama stratejilerini ve markalama kurallarını kavramak
Marka imajı oluşturma, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama karmasının marka oluşturmadaki işlevini kavramak
Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma ve marka bağlılığı oluşum şekillerini kavramak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Marka kavramını, markalaşmanın geçmişten günümüze geçirdiği evreleri ve günümüzde markalaşmanın anlam ve önemini kavramak - - - - - - - - - - - -
Günümüzde uygulanan markalama stratejilerini ve markalama kurallarını kavramak - - - - - - - - - - - -
Marka imajı oluşturma, konumlandırma ve bütünleşik pazarlama karmasının marka oluşturmadaki işlevini kavramak - - - - - - - - - - - -
Marka ismi seçimi, farkındalık yaratma ve marka bağlılığı oluşum şekillerini kavramak - - - - - - - - - - - -