Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazarlama Yönetimi | İŞL5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU |
Amaç |
Dersin öğrenme çıktıları, pazarlama yönetimi konularında edinilen teorik bilgileri kullanma, problem çözme, analitik düşünme, etkili ve rasyonel karar alma konularında beceri kazandırması yönüyle, yukarıda maddeler halinde sıralanan program yeterliliklerine yüksek derecede katkıda bulunmaktadır. |
Ders İçeriği |
Pazarlama yönetimi dersi kapsamında pazarlama sisteminin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, pazarlama kavramının açıklanması, pazarlama birimleri ve işleyişleri, pazarlama stratejileri ve planlama, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemleri, tüketici davranışı, ürün, dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma stratejileri konuları üzerine durulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Pazarlama Yönetimi, Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU, Beta Yayınları
Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Ömer TORLAK, Remzi ALTUNIŞIK, Beta Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. | Tartışmalı Ders |
2 | Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. | Tartışmalı Ders |
3 | Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi. | Tartışmalı Ders |
4 | Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri. | Tartışmalı Ders |
5 | Tüketici ve endüstriyel alcı/kullanıcı davranışları. | Tartışmalı Ders |
6 | Pazar bölümleme ve konumlandırma. | Tartışmalı Ders |
7 | Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması. | Tartışmalı Ders |
8 | Pazarlamada ürün kararları. | Tartışmalı Ders |
9 | Pazarlamada fiyat kararları. | Tartışmalı Ders |
10 | Pazarlamada dağıtım kararları. | Tartışmalı Ders |
11 | Tutundurma ve pazarlama iletişimi. | Tartışmalı Ders |
12 | Pazarlama planlaması, uygulama ve kontrol. | Tartışmalı Ders |
13 | Uluslararası pazarlama.Sürdürülebilir pazarlama | Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler pazarlama ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlayabilecektir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklayabilecektir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler pazarlama ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |