Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Muhasebe Uygulamaları | İŞL5031 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Meral EROL FİDAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı muhasebeye sosyal yaklaşımları tartışmak, muhasebede tartışmalı konular hakkında görüş oluşturmak. |
Ders İçeriği |
Bu derste Finansal tabloların sunumu, Muhasebe ve kültür boyutları, Muhasebe değerleri, Çevre muhasebesi , Denetimde soysal sorumluluk yaklaşımları işlenecektir |
Ders Kaynakları |
Uysal, Özgür Özmen (2004), “Farklı Perspektiflerin Işığında Muhasebe Standartlarının Uluslararası Düzeyde Harmonizasyonu”, 1st Annual International Accounting Conference, 4-5 November 2004, İstanbul-Turkey.
Karabinar,S.,(2005) “Muhasebe Iklimi”, Seckin Yayinevi, Ankara Gökgöz Ahmet (Editör) (2012) Muhasebenin Sosyal Yönü, Dora Yayıncılık Shalin, Chanchani and Roger Willett (2004), “An Empirical Assessment of Gray’s Accounting Value Constructs”, The International Journal of Accounting, Vol. 39, Issue: 2, pp. 125-154. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramı | Ders |
2 | Finansal tabloların sunumu | Ders |
3 | Denetim ve sosyal sorumluluk | Ders |
4 | Muhasebe ve kültür | Ders |
5 | Muhasebede Balanced Score Kart | Ders |
6 | Çevre Muhasebesi | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Bulanık Muhasebe | Ders |
9 | Yaratıcı Muhasebe Uygulamaları | Ders |
9 | Yaratıcı Muhasebe Uygulamaları | Ders |
11 | Entellektüel Sermaye | Ders |
12 | Muhasebe Denetiminde Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları | Ders |
13 | Çevresel Raporlama | Ders |
14 | Entegre Raporlama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebede sosyal sorumluluk kavramını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Muhasebeye sosyal açıdan yaklaşır ve bu açıdan tartışabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal sorumluluk muhasebesi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Muhasebede değer kavramıni tanımlayabilir ve tartışır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebede sosyal sorumluluk kavramını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebeye sosyal açıdan yaklaşır ve bu açıdan tartışabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk muhasebesi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebede değer kavramıni tanımlayabilir ve tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |