Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası | İŞL5033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere stratejik düşünme yeneteği kazandırmak ve bir örgüt için nasıl stratejik planlama yapılacağını ve sürecini göstermek. |
Ders İçeriği |
Öğrencilere stratejik düşünme yeneteği kazandırmak ve bir örgüt için nasıl stratejik planlama yapılacağını ve sürecini göstermek. |
Ders Kaynakları |
Erol EREN; “Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası”, Der Yayınları, 2000.
Hayri ÜLGEN ve Kadri MİRZE,“Stratejik Yönetim”, Arıkan Yayınları, 2007. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Ömer Dinçer, Alfa Yayınları, 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim Düşüncesinin Gelişimi ve Stratejik Yönetim Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Stratejik Yönetim Okulları ve Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Stratejik Yönetimle İlgili Temel Kavramlar, Yaklaşımlar ve Stratejik Yönetim Süreci | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Stratejik Analiz: İç ve Dış Çevre Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Stratejilerin Belirlenmesi: Temel Stratejiler ve Kurumsal Stratejler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Rekabet Stratejileri ve Fonksiyonel Stratejiler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Stratejilerin Uygulanması ve Stratejik Kontrol | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Proje Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilerin bir işletme ya da kurumun sorunlarının giderilmesi, uzun vadede rekabet üstünlüğü sağlaması ve daha kalıcı başarılar elde etmesi için gerekli stratejik kararları alma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrencilerin çeşitli endüstrilerde, rekabet ortamlarında ve küresel bir çevrede gerekli stratejik analizler yapabilme yetenek ve becerilerini geliştirmek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrencilere, simülasyon ve örnek olay analizleri yardımıyla uygulamalı olarak strateji geliştirmede, stratejik alternatifleri değerlendirmede ve stratejik kararlar vermede deneyim kazandırmak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin yönetim görevlerini yakından tanıma ve şirketin strateji uygulama ekibinin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirme fırsatı sunma. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin İşletme yönetiminde etik kuralların, temel değerlerin ve toplumsal sorumluluğun neden önemli oldukları konusunda öğrencilerin duyarlılığını artırmak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilerin bir işletme ya da kurumun sorunlarının giderilmesi, uzun vadede rekabet üstünlüğü sağlaması ve daha kalıcı başarılar elde etmesi için gerekli stratejik kararları alma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilerin çeşitli endüstrilerde, rekabet ortamlarında ve küresel bir çevrede gerekli stratejik analizler yapabilme yetenek ve becerilerini geliştirmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere, simülasyon ve örnek olay analizleri yardımıyla uygulamalı olarak strateji geliştirmede, stratejik alternatifleri değerlendirmede ve stratejik kararlar vermede deneyim kazandırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin yönetim görevlerini yakından tanıma ve şirketin strateji uygulama ekibinin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirme fırsatı sunma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin İşletme yönetiminde etik kuralların, temel değerlerin ve toplumsal sorumluluğun neden önemli oldukları konusunda öğrencilerin duyarlılığını artırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |