EN
  • Anasayfa
  • İŞL7000 Uzmanlık Alan (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan İŞL7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA
Ders Veren Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ Dr. Öğr. Üyesi Saniye HAYDAROĞLU Prof. Dr. Meral EROL FİDAN Doç. Dr. Nur Kuban TORUN Doç. Dr. Gözde KOCA
Amaç

Öğrencinin belirli bir ilimsel konuda bilgi ve deneyimini artırmasını, özgün bir tez çalışmasını planlamasını, tez çalışmasını zamanında ve kurallara uygun bir şekilde tamamlayıp yazmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Danışman yönetimindeki tez seviyesinde olan yüksek lisans öğrencisinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi ve mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi.

Ders Kaynakları makale, kitap
Öğretim Üyesi Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 15 1 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 15 1 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 257
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez konusunun araştırılması Ders
1 Tez konusunun araştırılması Ders
3 kaynak araştırma
3 kaynak araştırma
5 içindekiler kısmının hazırlanışı
5 içindekiler kısmının hazırlanışı
7 dipnotlar ve kaynakça
8 İçindekiler kısmının hazırlanması Ders
9 araştırma önerisinin yazılması
14 araştırma tasarımı
14 araştırma tasarımı
14 araştırma tasarımı
14 araştırma tasarımı
14 araştırma tasarımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çalışmasını raporlayabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bireysel çalışma özellikleri kazanabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çalışmasını raporlayabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bireysel çalışma özellikleri kazanabilecektir. 5 4 4 5 4 5 4 5 4 3 4 5
Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olabilecektir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5