EN
  • Anasayfa
  • İŞL5036 Üretim Planlaması ve Kontrol (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
İŞL5036 - Üretim Planlaması ve Kontrol
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Üretim Planlaması ve Kontrol İŞL5036 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Ders Veren
Amaç

Üretim yönetiminin temel kavramları, Üretim sistemleri, Mamul dizaynı, Talep tahminleri, Malzeme Yönetimi, Teknoloji seçimi önemini kavramak.

Ders İçeriği

Üretim yönetiminin temel kavramları, Üretim sistemleri, Mamul dizaynı, Talep tahminleri, Malzeme Yönetimi, Teknoloji seçimi, Fabrika yerinin seçimi, Fabrika düzenleme, Toplu üretim planlama ve Ana üretim çizelgeleme, Malzeme nakli, Kapasite planlaması, Tamir-Bakım planlaması, Stok kontrol, İş analizleri, Üretim Planlama ve Kontrolü, Kalite Kontrolü, İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri, Ücret yönetimi, verimlilik.

Ders Kaynakları Feray Odman ÇELİKÇAPA, Üretim Yönetimi ve Teknikleri, ALFA Basım Yayım Dağıtım, 2000.
Mehmet Şahin: Üretim yönetimi, Eskişehir : Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2008.
Mehmet TANYAŞ, Murat BASKAK, Üretim Planlama ve Kontrol, İRFAN Yayımcılık,2008
Bülent Kobu, Üretim Yönetimi, İstanbul, 2010
Steven Nahmias: Production and operation analysis, 6 th. Ed., Boston, Mass. : McGraw-Hill, 2009
William J. Stevenson: Operations management,9 th. Ed., Boston : McGraw-Hill, 2007
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Üretim yönetimi, Üretim Yönetimi ile ilgili temel kavramları,
2 Üretim sistemleri, Üretim sistemlerinin planlanması, Proses seçimi,
3 Mamul dizaynı, Ürün Tasarımı ve Üretim Süreci seçimi, Ürün Geliştirme
4 Talep tahminleri, Malzeme Yönetimi, Malzeme İhtiyaç Planlama,
5 Üretim Kaynakları Planlama, İşletme Kaynakları Planlama, Üretim teknolojileri ve Teknoloji seçimi,
6 Fabrika yerinin seçimi, Fabrika düzenleme, Yatırım planlaması,
7 Toplu üretim planlama ve Ana üretim çizelgeleme,
8 Malzeme nakli, Kaynak çizelgeleme, Kapasite planlama,
9 İş analizleri, Montaj Hatlarının Dengelenmesi
10 Üretim Planlama ve Kontrol teknikleri, Üretim planlama stratejileri, Üretim planlama problemlerinin çözüm yöntemleri,
11 Bakım planlama ve Önemi, Tamir-Bakım planlaması, Bakım Politikaları,
12 Kalite Kontrolü, İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri, Stok kontrol,
13 Proje Yönetim Teknikleri, Tam zamanında üretim ve planlama,
14 Verimlilik, Güvenilirlik ve Ömür testleri, Ücret yönetimi,
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Zaman, Kaynak ve Kapasite planlamanın önemini kavrar.
Proje çalışmasının önemini kavrar.
Üretim planlama ve kontrol yöntemlerini bilir ve uygular.
Ekip çalışmasının önemini kavrar.
Makina ve İmalat Mühendisliği ve ilgili alanlarda talaşlı ve talaşsız imalat problemlerini tanımlama ve çözme becerisi gelişir.
Çevreci üretim ve tasarımın önemini kavrar.
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Zaman, Kaynak ve Kapasite planlamanın önemini kavrar. - - - - - - - - - - - -
Proje çalışmasının önemini kavrar. - - - - - - - - - - - -
Üretim planlama ve kontrol yöntemlerini bilir ve uygular. - - - - - - - - - - - -
Ekip çalışmasının önemini kavrar. - - - - - - - - - - - -
Makina ve İmalat Mühendisliği ve ilgili alanlarda talaşlı ve talaşsız imalat problemlerini tanımlama ve çözme becerisi gelişir. - - - - - - - - - - - -
Çevreci üretim ve tasarımın önemini kavrar. - - - - - - - - - - - -
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanır. - - - - - - - - - - - -