Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim Bilgi Sistemi | İŞL5039 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞLETME - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin günümüz işletmelerinin kullanmak zorunda olduğu bilişim sistemleri ve bilişim teknolojileri konusunda temel kavramları ve uygulamaları öğrenmesi. |
Ders İçeriği |
Günümüzdeki yönetişim bilişim sistemleri uygulamaları temeli, nerede kullandıkları ve günümüz uygulamalarından dünyadaki global şirket örnekleri ile kavranması. |
Ders Kaynakları |
Laudon Kenneth C. ve Jane P. Laudon, Yönetim Bilişim Sitemleri, Pearson- Nobel Yayınları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Günümüz Global İşletmelerde Bilgi Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Küresel E-İş ve İşbirliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Bilgi Sistemlerinde Etik ve Sosyal Konular | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | İş Zekasının Temelleri: Veritabanları ve Bilgi yönetim | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Operasyonel Mükemmellik ve Müşteri Samimiyetinin Sağlanması: Kurumsal Uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav + Kurumsal Kaynak Planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Bilgiyi Yönetmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Karar Verme Geliştirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Projeleri Yönetmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Global Sistemlerin Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Finale Hazırlık Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Robotların Yükselişi Kitabı araştırması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgi okuryazarı olma ve alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmecilik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için veri ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek, analitik düşünebilme yoluyla sorunları neden ve sonuçları ile kavrayabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmecilik ve Bilişim ile ilgili güncel ve gelişen eğilimlere sahip olarak izleyebilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi okuryazarı olma ve alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmecilik alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek ve bu sayede sorunları tanımlayıp analiz edebilmek için veri ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri getirebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek, analitik düşünebilme yoluyla sorunları neden ve sonuçları ile kavrayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmecilik ve Bilişim ile ilgili güncel ve gelişen eğilimlere sahip olarak izleyebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |