Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bölgesel Coğrafya Araştırma Yöntemleri | COĞ5003 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bur derste bölgesel coğrafya alanında çalışmalar yapacak öğrencilere araştırma yöntem ve metotlarını kavratmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste bilimsel araştırma yöntemleri bölgesel coğrafya perspektifinde değerlendirilecektir. |
Ders Kaynakları |
Gürbüz, S., Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntemanaliz (2. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Creswell, J.W., Plano Clark, V.L. ( 2014). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi. (Y. Dede, S.B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı (Syllabus) | Sözlü |
2 | Bilimsel Yöntem ve Bilim Felsefesi | Sözlü |
3 | Coğrafi düşüncenin değişimi ve paradigmalar | Sözlü |
4 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalını Belirlemek | Sözlü |
5 | Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemlerinin Sınıflandırılması | Sözlü |
6 | Araştırma evreni ve örnekleme yöntemleri | Sözlü |
7 | Araştırma evreninin hesaplanması | Sözlü |
8 | Ara Sınav, Veri toplama teknikleri | |
9 | Parametrik hipotez testleri | |
10 | Parametrik olmayan hipotez testleri | |
11 | Korelasyon ve Regresyon analizleri | Laboratuar Sözlü |
12 | Nitel veri analiz teknikleri 1 | Laboratuar Sözlü |
13 | Nitel veri analiz teknikleri 2 | Laboratuar Sözlü |
14 | Bilimsel yazım ve raporlama | Laboratuar Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel veri toplama tekniklerini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel veri değerlendirme sürecini bilir | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bölgesel coğrafyada bilimsel araştırma tasarımı yapar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel verileri nasıl raporlayacağını bilir | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel veri toplama tekniklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel veri değerlendirme sürecini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgesel coğrafyada bilimsel araştırma tasarımı yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel verileri nasıl raporlayacağını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |