Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Coğrafya Felsefesi | COĞ5005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arda BAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders ile coğrafya öğrencilerine coğrafi düşünce sistemi ve gelişimi hakkında bilgiler vermek. Ayrıca coğrafi düşüncenin çeşitli bilimsel ve felsefi düşüncelerle karşılaştırmasını yapmayı öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Coğrafya Felsefesi, coğrafi düşüncenin gelişim aşamaları, çeşitli bilimsel akımlar ve felsefi düşünceler ve insanın yaşadığı çevre ile ilişkilerinin incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
"Ali YİĞİT, 2005, Coğrafi Bakış Açısı, Çoğaltılmış Ders Notları, (58 sayfa) "
ARDEL,A.,1966, Coğrafya Nedir ve Nasıl Öğretilmelidir, TÜRK KÜLTÜRÜ:40, 373-376, Ankara Ali YİĞİT, 2005, Coğrafi Bakış Açısı, Çoğaltılmış Ders Notları, (58 sayfa) DOĞANAY,H. 1997, Coğrafya´ya Giriş-1, Genel Yöntemler, İlkeler ve Fiziki Coğrafyaya Giriş, Öz Eğitim yay. 17,İstanbul BARROWS,H.H. (çev.E.Tümertekin),1985, İnsan Ekolojisi Olarak Coğrafya, İ.Ü. ED.FAK. COĞR. DERG:1, 153-172, İstanbul DOĞANAY,H. 1993, Coğrafya´da Metodoloji, Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları. MEB Öğretmen Kitapları Dizisi: 187, İstanbul. DOĞANAY,H. 1997, Coğrafya'ya Giriş-1, Genel Yöntemler, İlkeler ve Fiziki Coğrafyaya Giriş, Öz Eğitim yay. 17, İstanbul LACOSTE Yves, (çev. A.Arayıcı) 1998, Coğrafya Savaşmak İçindir. Özne Yayınları, İstanbul HAGGETT Peter. 1983, "A Modern Synthesis Geography" AN.Y: Harper & Row, p.606. ELİBÜYÜK, M. 1997, Coğrafyanın Önemi, Tanımı ve Sınıflandırılması, TÜRK KÜLTÜRÜ ARŞT: XXXIII/1-2, 59-90, Ankara JOHNSTON,R.J.; D. GREGORY & D. M. SMITH EDITED 1994, The Dictionary of Human Geography, 3rd ed., Oxford :Blackwell publishers, pp.220-223. JOHNSTON,R.J. 1983, Philosophy and Human Geography, London: Edward Arnold, PP.4-5. ÖZÇAĞLAR,A.2000, Coğrafyaya Giriş; Sistematik, Kavramlar, Yöntemler, Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara. ÖZGÜÇ,N.-TÜMERTEKİN,E.2000, Coğrafya; Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar; Çantay Kitabevi, İst. TÜMERTEKİN,E, 1990, Çağdaş Coğrafi Düşüncenin oluşumu ve Paul Vidal de la Blache. İst. Üniv. Ed. Fak. Yay. No: 3603 İst. Arild Holt-Jensen (çev. Erdem Bekaroğlu, Ömer Faik Anlı, Hatice Turut, Suat Tuysuz), 2017. Coğrafya Tarihi, Felsefesi ve Temel Kavramları, Dördüncü Basım, İdil Yayıncılık. Osman Gümüşçü, 2017. Coğrafyaya Davet (Tarihçe, Kavramlar, Yapı, Sistematik, Kaynaklar, Metod). 4. Baskı, Yeditepe Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Coğrafya felsefesi ve düşünme biçimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Coğrafya'da Gelenekler ve Bazı Temel Kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Antik Çağda Coğrafya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Ortaçağda Coğrafya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Erken Modern Dönemde coğrafya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Modern Dönemde Coğrafya 1-Dernekler, Okullar ve Üniversitelerde Coğrafyanın Doğuşu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Modern Dönemde coğrafya 2-çevresel determinizmKaynak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Modern Dönemde coğrafya 3-Bölgeselcilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Çağdaş Dönemde Coğrafya-Paradigma, Teori ve Yöntem | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Pozitivist coğrafya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Hümanist coğrafya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Marksist coğrafya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Feminist coğrafya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Postmodernizm ve Postmodern Coğrafya | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Coğrafi düşüncenin gelişim aşamalarını ayırt eder | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Coğrafyanın öncül kavramlarını ve terimlerini bilir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Coğrafya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Coğrafi düşünce sistematiğini kavrayarak, yaşam şekli haline getirir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Temel bilimsel düşünceler ile felsefi akımların coğrafyaya yansımalarını karşılaştırır | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Coğrafi düşüncenin gelişim aşamalarını ayırt eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafyanın öncül kavramlarını ve terimlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi düşünce sistematiğini kavrayarak, yaşam şekli haline getirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel bilimsel düşünceler ile felsefi akımların coğrafyaya yansımalarını karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |