Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Coğrafyada İstatistik Uygulamaları | COĞ5006 | 1 + 2 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Amaç |
Coğrafi araştırmalardaki istatistik metotlarının incelenmesi |
Ders İçeriği |
Sosyal bilimler ve coğrafi araştırmalarda kullanılan istatistik metotlar |
Ders Kaynakları |
Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2007). Sosyal Bilimler İçin İstatistik
Sungur, K.A. (1979). Coğrafyada İstatistik Metodları I, İstanbul Üniversitesi Yayın No: 2590, İstanbul Çubukçu, M. (2014). Temel İstatistik ve Mekansal İstatistik, Nobel Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistik nedir? İstatistik ve Araştırma, Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
2 | Frekans Dağılımlarının Tablo ile Gösterilmesi, Verilerin Grafik ile Gösterilmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri, Değişkenlik Ölçüleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
4 | Olasılık, Standart Normal Dağılım, Standart Puanlar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
5 | Korelasyon: İki Değişken Arasındaki İlişki ve İlişkinin Ölçülmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
6 | Regresyon Analizinin Amacı ve İlgili Kavramlar, Basit Doğrusal Regresyon Eşitliği ve İşlem | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
7 | Hipotez Oluşturma ve Hipotez Testinin Adımları, Karar Verirken Yapılan Hatalar, Serbestlik Derecesi, Örnekleme Dağılımı ve Ortalamanın Güven Aralığı Tahmini, Uygun İstatistiğin Seçimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
8 | Ara Sınav + Hipotez Oluşturma ve Hipotez Testinin Adımları, Karar Verirken Yapılan Hatalar, Serbestlik Derecesi, Örnekleme Dağılımı ve Ortalamanın Güven Aralığı Tahmini, Uygun İstatistiğin Seçimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
9 | T-Testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
10 | Ki Kare Bağımsızlık Testi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
11 | Wilcoxon Uyumlu Çiftler İşaretli Sıralar Testi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
12 | Kruskal-wallis testi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
13 | Friedman test | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güncel istatistik metotlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İstatistiği coğrafyada nasıl kullanılacağını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Coğrafi verilerin istatistikte nasıl kullanacağını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güncel istatistik metotlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstatistiği coğrafyada nasıl kullanılacağını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi verilerin istatistikte nasıl kullanacağını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |