Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erozyon ve Toprak Korunması | COĞ5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Toprakların oluşumu, özellikleri ve toprak tipleri, toprakların sınıflandırılması ve toprak tiplerinin arazide tanınması, Türkiye toprakları hakkında bilgiler ve Türkiye topraklarından yararlanma konularını ele almaktır. |
Ders İçeriği |
Toprak biliminin tarihçesi ve kapsamı, Toprağın ana materyali, ayrışma ve toprak oluşumu: Toprak bünyesi, strüktürü. Toprakta organik maddeler ve biyolojik yasam. Toprakta hava, su ve sıcaklık, Toprağın besin maddeleri, Toprak sistematiği ve başlıca toprak grupları, Toprakların sorunları: kirlilik, erozyon, Türkiye Topraklarının Başlıca Özellikleri ve Dağılışları. |
Ders Kaynakları |
Toprak Biliminin Esasları, A. Ergene, Erzurum, 1982.
Türkiye Toprakları, U. Dinç ve Diğ. Adana, 1995. Toprak Coğrafyası, B. Mater, İstanbul, 1998. Toprak Bilgisi, İ. Akalan, Ankara 1983. Toprak Oluşumu, Sınıflandırılması ve Coğrafyası, İ. Atalay, İstanbul, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toprak Tanımı ve Genel Kavramalar | |
2 | Toprak Ekosistemi | |
3 | Pedojenez | |
4 | Pedojenezde rol oynayan etmenler; İklim, Anakaya, Topoğrafya, Canlılar, Zaman | |
5 | Toprak katmanları | |
6 | Pedojenetik Bölgeler | |
7 | İklim-Toprak Tipleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toprak Taksonomisi (sınıflandırma), Klasik sınıflandırma; Taşınmış topraklar, Zonal topraklar, Intrazonal topraklar | |
10 | Modern sınıflandırma (Yeni toprak sınıflandırması) | |
11 | Toprak korunması | |
12 | Toprakla ilgili sorunlar; Toprak kirliliği, Tuzlanma, Kimyasal kirlilikler (Pesdicitler), Atık su ve metal kirliliği, Toprağın aşırı kullanımı, Aşırı sulama ve yıkanma, Anız yakılması | |
13 | Toprak erozyonu ve korunması, Erozyonun sebepleri; Bitki örtüsü tahribi, Yanlış arazi kullanımı, Topoğrafya, Erozyondan korunma | |
14 | Erozyon evreleri; Damla erozyonu, Yüzeysel akış, Çizgisel akış, Gully gelişmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toprak özellikleri, tipleri , sınıflandırılması ve Türkiye toprakları hakkında bilgiler gibi konularda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toprak özellikleri, tipleri , sınıflandırılması ve Türkiye toprakları hakkında bilgiler gibi konularda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |