Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fiziki Coğrafya Araştırma Yöntemleri | COĞ5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA |
Amaç |
Fiziki coğrafyanın Türkiye ve Dünyadaki gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Fiziki coğrafyanın konusu, kapsamı, yöntemleri ve arazi uygulamaları |
Ders Kaynakları |
N. Özgen ve S. Karadoğan - Fiziki Coğrafya Araştırma Yöntemleri ve Teknikler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
11 | Buzul jeomorfolojisi | Ders |
12 | Karst jeomorfolojisi | Ders |
13 | Flüvyal jeomorfolojisi | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fiziki coğrafya araştırma yöntemlerini öğrenebilecek | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Coğrafi veri ve özelliklerini tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Coğrafi olayların mekansal dağılımını açıklayabilecek. | Ödev / Proje | Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fiziki coğrafya araştırma yöntemlerini öğrenebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi veri ve özelliklerini tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Coğrafi olayların mekansal dağılımını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |