Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fiziksel Klimatoloji | COĞ5011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Atmosfer ve iklimin temel özelliklerini, iklim sistemini kontrol eden mekanizmaları, genel atmosfer dolaşım sistemini, geçmiş ve gelecekteki iklim değişkenliğini tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
İklimi kontrol eden elemanlar, iklim sistemi, güneş ve yer radyasyonu, atmosferde sıcaklık, rüzgarlar ve basınç alanları, genel atmosfer dolaşımı. |
Ders Kaynakları |
Türkeş M. 2010. Klimatoloji ve Meteoroloji. Birinci Baskı, Kriter Yayınevi
Erlat E. 2009. İklim Sistemi ve İklim Değişmeleri. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 155, İzmir Erol O. 1999. Genel Klimatoloji (Genişletilmiş 5. Basım). Çantay Kitabevi, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klimatolojinin konusu ve amacı, hava durumu ve iklim | Tartışmalı Ders |
2 | Atmosfer bileşimi | Tartışmalı Ders |
3 | İklim sisteminin kontrol mekanizmaları | Tartışmalı Ders |
4 | Güneş radyasyonu ve Yeryüzünün enerji bilançosu | Tartışmalı Ders |
5 | Hava sıcaklığı, sıcaklığın yatay dağılışı | Tartışmalı Ders |
6 | Sıcaklık terselmesi, atmosferde adyabatik süreçler | Tartışmalı Ders |
7 | Hava basıncı ve basıncın yeryüzünde dağılışı | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav + El Nino Güney Salınımı (ENSO) | Tartışmalı Ders |
9 | Kuzey Atlantik Salınımı (NAO) | Tartışmalı Ders |
10 | Okyanus akıntıları, Muson etkileri | Tartışmalı Ders |
11 | Hidrolojik döngü ve kuraklık endeksleri | Tartışmalı Ders |
12 | Geçmiş iklim değişikliği | Tartışmalı Ders |
13 | Sera gazı, kentsel ısı adası, atmosferik kirlilik | Tartışmalı Ders |
14 | Genel dolaşım modelleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Atmosferin yapısı ve bileşimi ile evrimini kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Küresel ölçekte iklim elemanlarının dağılışını kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Doğal çevrede işleyen süreçlerde iklimin önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Atmosferin yapısı ve bileşimi ile evrimini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel ölçekte iklim elemanlarının dağılışını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğal çevrede işleyen süreçlerde iklimin önemini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |