Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Jeomorfoloji Uygulamaları | COĞ5013 | 1 + 2 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Jeomorfolojik çalışmaların temel amaçları arasında bu şekilleri oluşturan etmen ve süreçlerin işleyişi sırasında ortaya çıkan ve insan hayatını çeşitli düzeylerde etkileyen olayları açıklayabilmektir. Bu olayların insan hayatına çok kez olumsuz sonuçları olabilmektedir. Toprak erozyonu, siltasyon, beşeri tesislerin bu olaylardan dolayı ömürlerinin kısalması gibi sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Kütle hareketlerinin sebepleri ve oluşum mekanizmaları jeomorfolojinin kapsamı içindedir. Bu olaylar beşeri tesislere çok zarar vermektedir. Yeryüzünü biçimlendiren her türlü olay ve gelişme karşısında söz konusu olay meydana gelmeden neler yapılabilir sorusunun karşılığında Uygulamalı Jeomorfoloji çalışmaları günümüzde giderek büyük önem kazanmıştır. Öğrencilere bu olaylar ve alınması gereken önlem çalışmaları hakkında bilgiler vermek. Saha gözlem çalışmaları ile bunu desteklemek. |
Ders İçeriği |
Jeomorfoloji uygulamalrı |
Ders Kaynakları |
Sırrı Erinç - Jeomorfoloji I
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Jeomorfolojinin çalışma alanı ve jeomorfolojik çalışmaların tarihçesi. Fiziki Coğrafya – Jeomorfoloji – Jeoloji . | Ders |
2 | Jeomorfoloji. Etmen ve süreçler | Ders |
3 | Jeomorfolojik üniteler, dağlar, platolar, vadiler, havzalar vs. İnsan hayatına etklieri. | Ders |
4 | Yapısal şekiller ve beşeri faaliyetlere etkileri. | Ders |
5 | Karst topografyası – insan ilişkileri | Ders |
6 | Kütle hareketleri, beşeri faaliyetlere etkileri. Jeomorfolojik özelliklerin kütle hareketlerindeki rolü. | Ders |
7 | Erozyon: Akarsu ve rüzgar erozyonu. Erozyon un gelişmesinde ve önlenmesinde jeomorfolojinin rolü. | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Maden yatakları ve jeomorfoloji. Jeomorfolojik bilginin maden aramalarında kullanılması. | Ders |
10 | Yerleşme alanlarının belirlenmesinde jeomorfolojik özelliklerin önemi. | Ders |
11 | Saha gözlemleri. | Ders |
12 | Ulaşım hatlarının belirlenmesinde jeomorfolojik özelliklerin rolü. | Ders |
13 | Hidrografik özellikler üzerinde jeomorfolojinin rolü. Su tesislerinin inşasında jeomorfolojinin rolü. | Ders |
14 | Saha gözlem ve değerlendirmeleri. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Jeomorfolojik uygulamalar konusunda deneyim sahibi olurlar. | Ödev / Proje | Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Jeomorfolojinin yaşam ortamlarının ekonomik olarak değerlendirilmesinde katkısının ne olacağını görürler. | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Daha çok teorik düzeyde öğrenilen jeomorfolojik bilgi birikimini saha çalışmaları ile uygulamaya nasıl sokacaklarını öğrenirler. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Jeomorfolojik özelliklerin hangi alanlarda uygulamaya sokulacağı konusunda bilgi sahibi olurlar. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Jeomorfoloji konusunda elde ettikleri bilgi birikiminin uygulamada kullanılması konusunda kendilerini geliştirirler. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jeomorfolojik uygulamalar konusunda deneyim sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeomorfolojinin yaşam ortamlarının ekonomik olarak değerlendirilmesinde katkısının ne olacağını görürler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Daha çok teorik düzeyde öğrenilen jeomorfolojik bilgi birikimini saha çalışmaları ile uygulamaya nasıl sokacaklarını öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeomorfolojik özelliklerin hangi alanlarda uygulamaya sokulacağı konusunda bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeomorfoloji konusunda elde ettikleri bilgi birikiminin uygulamada kullanılması konusunda kendilerini geliştirirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |