Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kartografik Tasarım | COĞ5015 | 1 + 2 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun TUNÇEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, haritaların coğrafya araştırmalarında önemini kavratmak, harita çeşitlerini ve onlardan yararlanma yollarını tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, harita çiziminde veri temini, harita türlerinin incelenmesi ve çizim uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
Genel Kartografya II-Turgut Bilgin
Saha Jeolojisi Çalışma Yöntemleri-Cahit Helvacı (Editör) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konuya giriş ve temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Kartoğrafyanın gelişimi: Eskiçağ ve Ortaçağda | Tartışmalı Ders |
3 | Yeniçağda Kartoğrafya, Kartoğrafya da reform | Tartışmalı Ders |
4 | Ölçek ve ölçek çeşitleri | Tartışmalı Ders |
5 | Ölçeklerle ilgili uygulama çalışmaları | Tartışmalı Ders |
6 | Haritalarda büyültme ve küçültme çalışmaları | Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Harita üzerinde mesafe ölçülmesi ve uygulama | Tartışmalı Ders |
9 | Alan ölçmeleri ve alan hesapları | Tartışmalı Ders |
10 | Haritaları oluşturan unsurlar | Tartışmalı Ders |
11 | Haritaların önemi | Tartışmalı Ders |
12 | Harita çeşitleri | Tartışmalı Ders |
13 | Haritalarda yeryüzü şekillerini gösterme yöntemleri | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır | |||
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | |||
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Haritanın temel unsurlarını tanımış olacaklardır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kartografya biliminin tanımı ve konusunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Harita türleri ve haritaların temel niteliklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |