Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klimatoloji Uygulamaları | COĞ5018 | 1 + 2 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Ders Veren | |
Amaç |
Uygulamalı Klimatoloji ile ilgili formülleri, işlemleri, grafikleri ve tabloları kavratmak. |
Ders İçeriği |
Uygulamalı Klimatoloji ile ilgili formüller, işlemler, grafikler ve tablolar |
Ders Kaynakları |
Erol O. 1999. Genel Klimatoloji (Genişletilmiş 5. Basım). Çantay Kitabevi, İstanbul
Türkeş M. 2010. Klimatoloji ve Meteoroloji. Birinci Baskı, Kriter Yayınevi Erlat E. 2009. İklim Sistemi ve İklim Değişmeleri. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 155, İzmir |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klimatoloji Uygulamasına Giriş | Tartışmalı Ders Laboratuar |
2 | İzoterm Haritaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Sıcaklık Rejimi Diyagramları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Yağış Haritaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
5 | Yağış Rejimi Diyagramları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
6 | Rüzgâr Gülleri ve Rüzgâr Hız Diyagramları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
7 | İklim Diyagramları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
8 | Ara Sınav + İklim Tiplerinin Sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
9 | Thornthtwaite Metodu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Köppen Metodu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
11 | De Martonne Metodu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | Erinç Metodu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Hava Tahmini. Sinoptik Haritalar | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci klimatoloji uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenci iklim tipleri hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenci iklim tipleri sınıflandırma metodlarını hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci klimatoloji uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci iklim tipleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci iklim tipleri sınıflandırma metodlarını hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |