Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kuaterner Jeomorfolojisi | COĞ5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeryüzünün bugünkü görünümünü kazandığı son jeolojik devir olan Kuvaterner hakkında bilgi sahibi olma |
Ders İçeriği |
Knowledge about the Quaternary which won the last geological age |
Ders Kaynakları |
N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi
ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri N. KAZANCI, A. GÜRBÜZ, - Kuvaterner Bilimi ECMEL ERLAT - İklim sistemi ve iklim değişmeleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kuvaterner’in tanımı ve konusu | |
2 | Kuvaterner biliminin gelişim aşamaları | |
3 | Kuvaterner ile ilgili çalışma konuları | |
4 | Kuvaterner’deki iklim değişmeleri | |
5 | Pleistosen sırasındaki buzullaşmalar ve Milankovitch teorisi | |
6 | Denizel izotop dönemleri | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler I | |
9 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler II | |
10 | Paleoiklim çalışmalarında kullanılan veriler III | |
11 | Pleistosen’den Holosen’e geçiş | |
12 | Holosen döneminin genel özellikleri ve alt bölümleri | |
13 | Dünya’nın Kuvaterner sırasındaki coğrafyası | |
14 | Türkiye’de Kuvaterner döneminin izleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | Ödev / Proje | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuvaterner biliminin konusunu ve çalışma alanlarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğal ortamın günümüzdeki görünümünü nasıl kazandığını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuvaterner sırasında Dünya ve Anadolu’daki çevresel değişmeleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |