Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültür – Ekoloji İlişkisi | COĞ5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste kültür ile onun doğal çevresi arasındaki çok yönlü etkileşim ve ilişkinin doğal ve beşeri faktörlerle ilişkisinin açıklanması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kültür ve doğal çevre arasındaki ilişki İnsanın kültürü üretim süreci |
Ders Kaynakları |
Arı, Y. (2005). Peyzajın morfolojisi. İçinde (Y. Arı Ed.) 20. Yüzyılda Amerika Coğrafyası. Konya, Çizgi Kitabevi.
Tanrıkulu, M. (2018). Coğrafya ve Kültür (Mekan-Kültür-Tarih-Coğrafi İşaret) - Murat Tanrıkulu. Ankara: Pegem Yay. Arı, Y. (2003). Manyas Gölü'nün kültürel ekolojisi: Tarihi süreçte adaptasyon ve değişim. Türk Coğrafya Dergisi, 40, 75-97. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Amacı, Tanımı, Kapsamı, Kaynaklar | Sözlü |
2 | Kültür Kavramı | Sözlü |
3 | Ekoloji Kavramı | Sözlü |
4 | Kültür ve ekoloji ilişkisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Kültürel ekolojinin temelleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | İnsan biyolojik ekolojisi | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Kültürel ekolojiye genel bakış | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Avcılık ve toplayıcılık | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Gıda üretiminin kökeni | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Bahçecilik | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Pastoralizm | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Geleneksel ekolojik bilgi | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Makale incelemesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Makale incelemesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekolojinin temellerini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Avcılık ve toplayıcılık ve kültür ilişkisini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Gıda üretimi ve kültür ilişkisini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Pastoralizm ve kültür ilişkisini açıklar | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kültür ve çevre etkileşimini bilir | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojinin temellerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avcılık ve toplayıcılık ve kültür ilişkisini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gıda üretimi ve kültür ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Pastoralizm ve kültür ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür ve çevre etkileşimini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |