Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küresel İklim Değişikliği ve Etkileri | COĞ5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Levent UNCU |
Ders Veren | Doç. Dr. Levent UNCU |
Amaç |
İklim değişikliğinin nedenlerinin ve sonuçlarının ve olumsuz etkilere karşı alınacak önlemlerin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
İklim ve iklimi oluşturan faktörler, sera etkisi, sera gazları, sera gazları emisyonlarının belirlenmesi, karbon döngüsü, iklim değişikliğinin tahmini, iklim modelleri, iklim değişikliğinin etkileri (deniz seviyesi yükselmesi, sıcaklık artışları, biyoçeşitlilik), sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm), iklim değişikliğinin politik boyutu, IPCC, İklim değişikliğinin önlenmesi ve adaptasyon yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Erinç, S,. 1984, Klimatoloji ve Metodları, İ.Ü. Coğrafya Enstitüsü Yayını, İstanbul
Erol, O. “Genel Klimatoloji”, İ.Ü. Deniz Bil. ve Coğrafya Ens., 1999. Gönençgil B., 2008, Doğal Süreçler Açısından İklim Değişikliği ve İnsan. Çantay Kitabevi, İstanbul. Gönençgil B., 2008, Doğal Süreçler Açısından İklim Değişikliği ve İnsan. Çantay Kitabevi, İstanbul. Erlat, Ecmel. İklim sistemi ve iklim değişmeleri. Ege Üniversitesi, 2012. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 8 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İklim ve iklimi oluşturan faktörler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Sera etkisi, sera gazları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Küresel İklim değişikliği nedir? Niçin önemlidir? İklim değişikliğiyle ilgili temel kavramlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | İklim değişikliğinin tahmini | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | İklim modelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Geçmişte yaşanan iklim değişmeleri, sebepleri ve sonuçları. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | İklim değişikliğinin etkileri (deniz seviyesi yükselmesi, sıcaklık artışları) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara sınav + İklim değişikliğinin etkileri (biyoçeşitlilik) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | İklim değişikliğinin sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | İklim değişikliğinin sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | İklim değişikliğinin politik boyutu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | IPCC | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | İklim değişikliğinin önlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | İklim değişikliğine adaptasyon yöntemleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küresel iklim değişikliği tehdidinin nedenlerini öğrenir | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
İklim değişikliklerinin Türkiye üzerindeki olası etkilerini analiz eder | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
İklim değişmeleri ve etkileriyle bireysel, ulusal ve uluslararası mücadele kapsamında yapılan ve yapılması gerekenleri bilir. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küresel iklim değişikliği tehdidinin nedenlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İklim değişikliklerinin Türkiye üzerindeki olası etkilerini analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İklim değişmeleri ve etkileriyle bireysel, ulusal ve uluslararası mücadele kapsamında yapılan ve yapılması gerekenleri bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |